Winterkampioen!!!!

Assist: Anoniem

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e klasse 16

3 december 2016 8:30

Gisteren is de JO13-1 in alle vroegte, en op een heel glad en mistig veld kampioen geworden in 2e klasse!!!

Vanaf het begin van het seizoen heeft het team bovenaan gestaan in de competitie en die plek hebben ze niet meer afgestaan.

Met allemaal tweedejaars spelers en elke week een invaller van de JO12-1 hebben ze het super goed gedaan. De eerste wedstrijden werd er met zo’n groot aantal doelpunten verschil gewonnen, dat nog geprobeerd is om ze in de 1e klasse te laten instromen, maar dat is niet meer gelukt.

Nu was er af en toe best wel wat tegenstand en zeker als de wedstrijd vroeg in de ochtend gespeeld werd, hadden de jongens soms iets meer moeite om tot scoren te komen of de bal uit hun doel te houden.

Er is zelfs een keer verloren; in een hele spannende wedstrijd in Driebergen kwamen ze niet verder dan een 3-2 verlies, maar gelukkig had Driebergen zelf al een keer verloren en hadden onze jongens een veel beter doelsaldo en bleven ze bovenaan staan.

Onder de bezielende leiding van Yorick en Jeffrey werden er de laatste weken nog oefenwedstrijden tegen 1e klassers ingeroosterd. Soms verloren ze dik, maar vaker wonnen onze jongens gewoon van ze. Zoals ook afgelopen dinsdagavond, ook weer in een heel koud Den Dolder werd er gewonnen. Dit beloofde heel wat voor de wedstrijd van gisteren.

In alle vroegte, het was koud en donker, togen we gisteren met veel ouders naar Utrecht om de jongens aan te moedigen.

Na de peptalk van Yorick en Jeffrey begonnen de jongens vol goede moed aan de wedstrijd. Er moest gewonnen worden vandaag, anders zouden we afhankelijk zijn van de score van Driebergen en die waren op bezoek bij onze buren Valleivogels.

Maar Kampong gaf zich niet zomaar gewonnen, en door het gladde veld en de harde hobbels rolde de bal te ver door of naar plekken waar geen speler van ons stond. Er was veel balverlies en we creëerden geen echte kansen. De ruststand was dan ook 0-0.

Na een lange pauze, de jongens konden zich even opwarmen in de kleedkamer, begon de tweede helft. Wat was het spannend.

Eindelijk, in de 40e minuut kwam er een hele mooie voorzet van Sam Kosterman die werd ingeschoten door Ryan, het was 0-1 voor ons!!!

Nu nog 20 hele lange minuten de score zo weten te houden of zelfs eentje erbij schieten. Niet lang daarna leek hij er bijna in te gaan aan de verkeerde kant, keeper Tom had de bal niet helemaal vast (hij was glad ja) maar gelukkig ging hij er niet in.

Sommige ouders langs de lijn durfden bijna niet meer te kijken, wat was het spannend!

En toen was daar ineens het fluitje van de heel goed fluitende jonge scheids, het was afgelopen, Woudenberg wint en is kampioen!!!!

Na de feestronde was het tijd voor een kadootje en mooi gedicht namens de Sint voor de twee geweldige trainers, wat hebben die twee veel bereikt in een paar maanden met deze jongens.

Het is een goed team, technisch veel kwaliteit en ook buiten het veld gaan de jongens leuk met elkaar om, dat belooft wat voor de toekomst!

Teruggekomen in Woudenberg (het was nog steeds best wel vroeg, half 11 pas) stond er heerlijke patat met frikandel of kroket voor de jongens klaar. Dat ging er best wel in!

Ook kregen ze allemaal een leuke “kampioen” beker, top dat de vereniging dit voor hun jeugd doet, bedankt!!

Komende weken gaan de trainingen gewoon door, we doen met een aantal zaalvoetbaltoernooien mee en dan beginnen we na de winterstop in een nieuwe competitie, wel weer 2e klasse, maar nu met alle hoogst ge-eindigden. En we zitten ook nog in de beker competitie!

De toppers van de JO13-1 zijn: Tom, Milan, Bjorn, Sam B., Ricardo, Lars, Jesse, Sem, Sam K. Thomas, Ryan en Chris.

Onze vaste invallers van JO12-1 waren: Neo, Floris, Bjarne en Jill, jullie ook bedankt voor het meedoen!