Candia '66 D2 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:       Candia ’66 D2 – Woudenberg D2

Status:             Bekerwedstrijd

Eindstand:        0 – 3

Donderdagavond stond de tweede bekerwedstrijd voor Woudenberg D2 op het programma. Een uitwedstrijd tegen Candia D2. Dit keer een D2 in de volledige samenstelling, Sam weer aanwezig en afgelopen dinsdag is Aaron Castrop aan de spelersgroep toegevoegd. Beiden konden direct hun debuut maken in deze wedstrijd.

Toch wel wat zorgen bij de leiding over Jordy en Jesse. Ze hebben allebei last van blessures, waardoor zij niet volledig inzetbaar zijn.

Door drukte in het verkeer kwamen we wat later aan in Rhenen, daardoor begon de wedstrijd ook wat later dan gepland. Beginopstelling met dit keer Micha op het doel. De achterste lijn gevormd door Thijs, Jarrett, Marco en Bas. Het middenveld bestaande uit Cas, Perry en Aaron. In de voorhoede stonden Bart, Jordy en Sam. Jesse, David, Rick en Jeroen begonnen op de bank.

Woudenberg begon nog even wat zoekend aan de wedstrijd. De combinaties liepen wel, maar echt een vuist maken konden we nog niet. Candia had meer moeite met de combinaties en kon daardoor ook niet voor gevaar zorgen. Het spel golfde dus heen en weer zonder dat er echt kansen aan beide kanten ontstonden. In de tweede fase van de eerste helft gaf Woudenberg Candia soms iets teveel ruimte, waardoor wijzelf wat in de problemen kwamen, zonder dat dit echt tot gevaarlijke situaties leidde.

In de 15e minuut ontstond een serieuze kans voor Woudenberg, omdat door een opgepakte terugspeelbal op de keeper van Candia een indirecte vrije trap werd gegeven. Het schot werd door de keeper echter gepakt.

Candia werd daarna sterker. Een aanval eindigde nog net naast het doel, gevolgd door een bal die – gelukkig voor ons – op de paal terecht kwam. Wij wisten via Rick kort voor rust nog een kans te creëren, maar het lukte Rick dit keer niet om de keeper te omspelen. De ruststand was dan ook 0 – 0.

In de tweede helft nam Woudenberg direct het initiatief. Candia werd onder druk gezet en kreeg het daardoor dan ook direct moeilijk. Een mogelijkheid voor David over links leverde nog geen doelpunt, maar het was duidelijk dat een Woudenbergse treffer er aan stond te komen. In de 43e minuut was het weer David over links die op avontuur ging. Hij wist de keeper te omspelen en kon vervolgens de 0 – 1 laten noteren. Woudenberg bleef druk uitoefenen op Candia. In de 48e minuut bracht Jarrett met een lange bal van achteren Rick in stelling. Die bleef koel en wist de keeper te omspelen, waarna hij met links de 0 – 2 wist te scoren.

Woudenberg liet daarna Candia wat meer opkomen. Candia kreeg daardoor opeens een grote kans, maar uitstekend reageren van Micha wist een tegentreffer te voorkomen.

In de 59e minuut weer een lange bal van achteren, dit keer van Jeroen, op Rick. Op snelheid wist hij vanaf de middellijn zijn tegenstander eruit te lopen, weer de keeper te omspelen en te zorgen voor de eindstand van 0 -3.

Het was een mooie wedstrijd om te zien. Er werd goed samengespeeld en ieder toonde heel veel inzet. Natuurlijk zijn er altijd punten waarop het nog wat beter kan, maar daar zullen we via de trainingen aan werken. Dit was gewoon klasse!

Zaterdag 4 september de belangrijke wedstrijd tegen Valleivogels. Bij winst bekeren we verder, bij verlies hangt het er van af wat Valleivogels woensdag 8 september tegen Renswoude zal doen.