IJskoude topper in de hoofdklasse

CDW JO11-2

Onder 11 zaterdag, JO11-1, hoofdklasse 24

21 januari 2017 10:15

Het gaat gewoon door!! stond in de mail van CDW. Met Tiemen nog op vakantie en een zieke Alessio stonden we met precies negen spelers op de parkeer plaats om naar Wijk bij Duurstede te vertrekken.

Bij aankomst in Wijk zagen de velden er best wel goed uit, en met een lekker zonnetje was het eigenlijk prima voetbal weer. Met Luuk Verhoef als invaller voor Tiemen, en een beetje aangepaste opstelling gingen we het veld op. CDW begon goed en zelfverzekerd aan de wedstrijd. Wij hadden een beetje moeite om in het goede ritme te komen. Het was dan ook een scrimmage voor de goal waarbij de bal wegschoten tegen een tegenstander, en vervolgens in de het doel ging. Deze 1-0 achterstand hadden we nodig, en we gingen snel orde op zaken stellen. Met enkele prima combinaties die in de zaal ook niet zouden misstaan kwamen er diversen kansen Quinten maakte dan ook twee keer een mooie aanval af en stonden we terecht op voorsprong. We weten nu uit ervaring dat bij een voorsprong de JO11-1 wat gas terug gaat nemen. Het werd dan ook snel 2-2 waardoor we weer wakker werden en met prima voetbal op 2-3 en zelfs door een droge knal van Timo net voor rust op 2-4 kwamen. In de rust afgesproken snel door te drukken om het verschil groter te maken. Daar begonnen we dan ook goed aan, na diversen kansen was het een mooie Hoekschop van Finn die perfect door Quinten ingekopt werd. De 2-5 was niet het breekmoment die we verwacht hadden, want CDW kwam nog goed terug naar 3-5 en kreeg zelf nog wat kansen. Het was onze prima verdediging en keeper die het verder inlopen van CDW knap tegen hield. Door dat ons middenveld veel te sterk was voor CDW moesten ze zelfs nog een prachtige combinatie over de linkerkant toestaan, die ook prachtig door Thijmen afgemaakt werd. Nee deze 3-6 gingen we niet meer weggeven en de tweede plaats in de Hoofdklasse is een feit! Een hele goede team prestatie jongens!!