Woudenberg JO11-1 - Brederodes E1

Woudenberg E1, 1e klasse 15

11 september 2010 10:00

Woudenberg E1  -  Brederodes E1   6 – 3

Na een oefenwedstrijd en twee bekerwedstrijden was het dan eindelijk zover. De eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2010-2011. Thuis tegen Brederodes, een onbekende tegenstander voor Woudenberg E1. Voor de wedstrijd nog even de sterke punten van de afgelopen weken doorgenomen en natuurlijk de verbeterpuntjes. Woudenberg begon erg goed aan de wedstrijd, goed positiespel en een grote inzet brachten Brederodes gelijk in de problemen. Het eerste doelpunt van Woudenberg viel dan ook snel. Coen ronde een mooie aanval goed af 1-0. Woudenberg bleef gretig en ging op zoek naar de 2-0, ook dit doelpunt liet niet lang op zich wachten, Jesse tikte de 2-0 binnen. Langzaam kwam Brederodes de schrik te boven en begon meer weerstand te bieden, toch bleven de grootste kansen voor Woudenberg. Uit een van de goede aanvallen zat het Brederodes ook niet mee, het werd 3-0 door een eigen doelpunt. Dit was ook de ruststand.  In de rust nog wat aanwijzingen gegeven, we moesten vooral goed in de posities blijven voetballen. De tweede helft  ging Woudenberg verder waarmee het de eerste helft was geëindigd. Nick en Coen brachten de stand op 5-0.  Het positiespel van Woudenberg werd wat minder waardoor Brederodes gevaarlijker werd en ook kansen begon te krijgen. Deze kansen werden ook omgezet in doelpunten, het werd 5-1 en niet veel later 5-2. Woudenberg schrok hier toch wel van en zette er een tandje bij. Het spel ging nu meer op en neer met voor beide teams kansen. De 6-2 viel opnieuw door een eigen doelpunt van Brederodes. Vlak voor tijd kwam de eindstand op het bord 6-3. Jongens een prima wedstrijd en een goede start van de competitie.