Woudenberg JO12-1 - Austerlitz D1

Wedstrijd:  Woudenberg D2 – Austerlitz D1

Status:       Competitiewedstrijd

Eindstand:  5 – 7

Al direct in het begin van de competitie tegen de – op papier – zwaarste tegenstander, Austerlitz D1.

Op het doel dit keer Bas. Achterin Thijs, Jarrett, Marco en Jesse. Op het middenveld Cas, Micha en Aaron. Voorin Bart, Sam en David. Als wisselspelers begonnen Jeroen, Rick, Perry en Jordy.

Austerlitz nam direct na de aftrap het initiatief. Woudenberg werd op de eigen helft teruggedrongen en voordat we het goed beseften stonden we na 1 minuut al met 0 – 1 achter. De D2 werd daardoor wel wakker geschud en Woudenberg wist wat meer in het spel te komen. Een aanval in het centrum via Marco en Micha resulteerde niet een doelpunt omdat Micha de bal net te ver voor zich uitspeelde en de keeper van Austerlitz attent reageerde. In de 3e minuut was het Austerlitz dat over links een aanval opzette. De bal op het doel was voor Bas te hoog; 0 – 2. De Woudenbergse D2 liet de kop niet hangen. In de 6e minuut was het Sam die de keeper van Austerlitz wist te passeren, waardoor wij weer terugkwamen in de wedstrijd. Woudenberg begon meer druk te zetten op Austerlitz. Een aantal mooie combinaties en goed voetbal leverde nog geen doelpunt op. Maar, in de 11e minuut wist Sam zich na een pass van Micha weer mooi vrij te spelen en opnieuw werkte hij de bal langs de keeper van Austerlitz. 2- 2, de wedstrijd lag weer helemaal open. Maar niet voor lang. Direct in de volgende minuut was er een snelle tegenaanval van Austerlitz, de bal kon niet gekeerd worden en weer stond Austerlitz voor. Het was duidelijk dat Austerlitz net iets feller voetbalde, net iets eerder bij de bal wist te komen en ook meer persoonlijke duels wist te winnen. In de 20e minuut was er aan Woudenbergse kant nog een kans, maar de bal van David ging net voorlangs. Austerlitz wist in de 26e minuut nog uit te breken, Bas wist in eerste instantie de bal te keren, maar de terugkaatsende bal werd over hem heen het doel in gewerkt. Dat leverde ook de 2 – 4 ruststand op.

In de tweede helft nam Woudenberg het initiatief. David gaf een mooie pass in het centrum op de net in de ploeg gekomen Jordy. Die wist de keeper met een schuiver te passeren, waardoor het 3 – 4 werd. De spits van Austerlitz bleek supersnel te zijn, want twee minuten later wist hij de voorsprong te vergroten naar 3 – 5. Weer twee minuten later zag Jordy een schot van hem via de binnenkant van de paal weer het veld ingaan. Perry reageerde goed en tikte de bal vervolgens binnen; 4 – 5. Austerlitz kreeg vervolgens weer teveel ruimte en met die snelle spits was dat direct gevaarlijk. In de 38e minuut wist hij dat via een doelpunt duidelijk te maken; 4 -6. In deze fase had Woudenberg het moeilijk. Zo moeilijk dat er nog een tegendoelpunt moest worden toegestaan; 4 – 7. Austerlitz liet de teugels wat vieren, waarna Woudenberg mogelijkheden kreeg. Eerst was het Sam die een bal door de keeper net overgetikt zag worden. Daarna kreeg Jordy een mogelijkheid die weer door de keeper werd weggewerkt en waarbij Sam net te laat was voor de terugketsende bal. Rick kreeg even later nog een mogelijkheid; weer de keeper in de weg. Een hoge bal van Jeroen werd ook door de keeper goed weggewerkt. Zouden we dan toch nog voor een stunt kunnen zorgen? Nee, dat bleek niet het geval te zijn, hoewel Sam in de 59e minuut met een aantal fraaie bewegingen drie verdedigers op het verkeerde been wist te zetten en de keeper het nakijken gaf; 5 – 7.

Er is goed gespeeld. Austerlitz speelde duidelijk net wat feller dan de tegenstanders tot nu toe. Dat maakte dat ook wij alle zeilen moesten bijzetten en dat is best wel gelukt.

Komende zaterdag weer naar Candia. Die hebben we ook al in bekerwedstrijd getroffen. Toen wonnen we, maar dat wil niet zeggen dat dit nu ook weer gaat gebeuren!