Eerste bekerwedstrijd JO8-1

CJVV JO8-1

Onder 8, JO8-1, Groep 2 11

2 september 2017 9:30

Zaterdag 02 september 2017, schitterend weer om te voetballen en 7 jongens die super veel zin hebben om te gaan voetballen. Meer ingrediënten heb je niet nodig. Vandaag was de eerste bekerwedstrijd, voor de meeste jongens was het ook hun eerste "echte" voetbalwedstrijd na eerdere oefenwedstrijden en wedstrijdjes bij de mini's. Meteen werd er gestart tegen een zware tegenstander die even hoog speelt, maar waarschijnlijk zullen ze binnenkort wel in de hoofdklasse gaan spelen. De tegenstanders waren allemaal net even wat groter en sneller wat helaas al snel tijdens de wedstrijd resulteerde in een 2-0 achterstand na 3 minuten.  De jongens van Woudenberg waren wel wat onder de indruk van de tegenstander en hadden het erg lastig, maar na de snelle 2-0 kregen we toch wel wat kansjes die een goede keeper van CJVV erg goed kon redden. Helaas wist CJVV voor de rust nog 2 maal te scoren en was de ruststand 4-0.  Gelukkig wist Jaap de jongens weer op te peppen en na de rust krijgt CJVV ook weinig kansen meer, en al zouden die er zijn een fantastisch keepende Mats hield de hele tweede helft met goede reddingen zijn doel helemaal schoon. Daarvoor speelden Jort, Lukas en Mounir ook super wat het ook lastig maakte voor de tegenstander om er doorheen te komen. Xavi, Sven (had ook nog eens een dubbele panna) en Niels kregen hierdoor ook steeds meer de ruimte om te kunnen aanvallen en te schieten op de goede keeper van CJVV, helaas wist hij veel ballen tegen te houden. Maar na een goede aktie en voorzet van Sven pegelde Niels gelukkig voor de jongens de meer dan verdiende 4-1 tegen het net. Helaas was er niet echt lang meer te spelen na deze goal, en moesten we helaas met een 4-1 nederlaag naar Woudenberg terug. De tweede helft heeft echt laten zien hoe goed we kunnen spelen, volgende week weer een kans tegen Quick, dan gaan we zeker de eerste overwinning pakken.