Scherpenzeel 4 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

... (intikker)
    Marijn Berkel (penalty)
    Rick van de Waerdt (vrije trap)
    Erwin Koudijs (volley)

Mannen, 8, Groep 3 19

2 september 2017 12:00

De allereerste wedstrijd van het seizoen 2017-2018 werd gestart in Scherpenzeel tegen het 5e elftal. Dit bekerduel zorgde voor veel afwezigen, maar waren Steffan Jongerius, Erwin Koudijs (beiden van het 5e), Rick Kuiter, Quinten Steenbeek en Rick van de Waerdt (allen JO19-2) inzetbaar om toch tot twaalf man te komen.

Zonder doelman Erik van der Linden was Sander van Vliet bereidt om de honneurs onder de lat waar te nemen. De beginfase ging gelijk op. Echter uit een corner van Woudenberg counterde de thuisploeg naar een 1-0 voorsprong. Vervolgens werd de stand verdubbeld naar 2-0.

Echter was het verjongde team in staat om wat terug te doen. De aansluitingstreffer viel uit een hoekschop van Rick van de Waerdt. De middenvelder stelde Niels Heshusius in staat om de eerste goal van het seizoen prima binnen te schieten, 2-1. Al vlot na de aftrap van de thuisspelende ploeg werd de score weer op twee doelpunten verschil gezet. De 3-1 werd bij de tweede paal binnen getikt.

Na een overtreding op Rick van de Waerdt wist Marijn Berkel van elf meter de 3-2 te maken. Een minuut voor de rust viel plots de 4-2. De start van de tweede helft leek veelbelovend. Een vrije trap werd perfect binnen geschoten door Rick van de Waerdt, 4-3. Het lukte de Woudenbergse formatie dus om voor de derde keer dichterbij een gelijke stand te komen.

Ook Sander, die in de tweede helft speelde en Niels het doel ging verdedigen, was bijna bij de gelijkmaker. Zijn schot ging voorlangs. Ook Joris van den Pol kreeg onverwachts de bal voor zijn voeten en had dé kans, maar zijn inzet ging over.

Scherpenzeel 5 bleef effectief in de afronding, zo ook in het tweede bedrijf en liepen met vier gescoorde treffers uit naar 8-3. De mooiste goal van het duel werd voor het laatst bewaard. Erwin zag zijn eerste schot nog door een tegenstander gekeerd worden, maar de rebound werd met een prachtige volley met links in de verre hoek geschoten, 8-4.

Het resultaat valt tegen, maar waren er positieve punten dat er bij twee goals verschil er toch nog alles aan gedaan werd om tot de aansluitingstreffer te komen. Zelfs de kansen op 4-4 gehad, maar niet gemaakt. Zonder een echte doelman en vijf invallers konden we geen vuist maken om een punt te pakken. Steffan, Erwin, Rick K., Quinten en Rick v.d. W. bedankt voor het meedoen!