Woudenberg verliest in de slotfase

Montfoort 1

Woudenberg 1

Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    ... (intikker)

Woudenberg 1 - 1e klasse C

21 oktober 2017 14:30

Dhr. R.A. van de Rest

Opstelling Woudenberg 1

Zuur, dat was de nederlaag die Woudenberg in en tegen Montfoort leed. De equipe van Ruud van de Geest legde een goede tweede helft op de mat, maar zag dat een foutje in de slotfase toch een 2-1 verlies opleverde. ,,Montfoort was de betere partij in de eerste helft, wij in de tweede helft. Op basis daarvan hadden wij tenminste een punt verdiend, maar we staan uiteindelijk met lege handen."

Volgens de trainer had Woudenberg het vooral moeilijk in het eerste kwartier. ,,We begonnen zwak en dat leverde al snel de 1-0 op. Montfoort heeft de beschikking over twee moeilijk te bespelen spitsen, maar die kregen we naarmate de eerste helft vorderde, steeds beter onder controle."

Van de Geest schoof na rust een verdediger door en kreeg daarmee meer grip op het middenveld. Mark de Graaf scoorde de gelijkmaker. ,,We kwamen steeds beter in de wedstrijd en hadden zelfs de overhand, al bleef Montfoort wel wat kansen krijgen." Hij hoopte dat het goede veldspel zich zou vertalen in de winnende 1-2 maar de wedstrijd kreeg zes minuten voor tijd precies de omgekeerde uitslag. ,,Heel zuur."

Daardoor blijft Woudenberg op 4 punten staan. Wel hebben de geelzwarten nog de inhaalwedstrijd tegen SVL te goed. ,,We hebben de laatste drie wedstrijden redelijk tot goed gespeeld. We moeten vooral deze lijn doortrekken", benadrukt Van de Geest. Wel staat er midweeks nog een bekerwedstrijd tegen Valleivogels op het programma. ,,Een mooie pot, waarin we ook jongens zullen laten spelen die tegen de basis aanhikken."