Negental Woudenberg verliest van DTS

4 november 2017 14:30

Dhr. W.H. Kuijntjes

Opstelling

Negen Woudenbergers stapten zaterdag gedesillusioneerd het veld af. Niet alleen werd de ploeg van Ruud van de Geest met 0-1 geklopt door concurrent DTS Ede, de manier waarop Woudenberg ten onder ging, gaf te denken. ,,Supporters die deze wedstrijd hebben afgekeken, hebben hart voor de club", besefte Mark de Graaf.

De gebeten hond in het Woudenbergse kamp was scheidsrechter Kuijntjes. Een enkele supporter beet de arbiter uit Brakel na afloop zelfs een scheldwoord toe. De woede was deels verklaarbaar. Kuijntjes deelde kwistig kaarten uit, waarbij de directe rode kaart voor Jelmer Hoekstra een overdreven straf was. De middenvelder kon na 72 minuten de douche opzoeken, waar teamgenoot Jurrian Vissink op dat moment al onder stond. De ingevallen middenvelder maakte in zes minuten tijd twee overtredingen en kreeg daar  twee keer geel voor.

De acties van Vissink waren onnodig. Hij dupeerde daarmee zijn elftal, zoals een week eerder Tom de Greef en Mark de Graaf de mist in waren gegaan. Zij hadden tegen de afspraken in op vrijdagavond meegedaan aan een zaalvoetbalwedstrijd. ,,Heel dom natuurlijk", erkende De Graaf. Met De Greef belandde hij vorige week tegen concurrent GJS op de bank. Dat duel ging uiteindelijk met 2-1 verloren, maar afgelopen week werd de kwestie uitgebreid binnen de selectie besproken. ,,Het was een onrustig weekje, maar alles is uitgesproken."

WORSTELEN Ondanks dat deze kou uit de lucht was, dragen de incidenten niet bij aan het teamverband, juist in een fase waarin Woudenberg met zichzelf worstelt. Met name in aanvallend opzicht mist de ploeg van Ruud van de Geest op dit moment creativiteit en stootkracht. Toch durfde De Graaf in de rust (0-0) wel te hopen op een winstpartij. ,,Ook al speelden we niet goed, dat kansje komt wel. Daar was ik van overtuigd." Hij kwam bedrogen uit. DTS-keeper Robin Franken werd na de pauze niet één keer serieus getest. Een geblokt schot van Tom de Greef, net na rust, was het enige gevaar van Woudenberg.

,,Dan maar een punt. In onze situatie is dat tenminste ook een resultaat." Woudenberg sloot, op een honderd-procent-kans van Mohamed Laukili in de 4e minuut na, lange tijd de weg naar Daan Schennink succesvol af. Oók DTS Ede was voetballend onmachtig. Na het wegzenden van Jurrian Vissink deden de Edenaren echter wel direct zaken. Jasper Verstraten kon een voorzet bekronen met de 0-1.

Daarmee was DTS de spekkoper en liepen de frustraties op De Grift langzaam op. De Graaf wist wel beter. ,,Al floot hij niet zijn beste wedstrijd, dit moet je niet afschuiven op de scheidsrechter." Hij wil vooral de rust bewaren. ,,Het komt goed. We gaan hard trainen en zullen er volgende week staan", is zijn belofte.