Morele opsteker voor Woudenberg

18 november 2017 14:30

Dhr. B.L.J.M.M. Elissen

Opstelling

Al lukte het niet een 1-0 voorsprong over de streep te trekken, het punt dat Woudenberg vanmiddag tegen LRC Leerdam (1-1) pakte, wordt gekoesterd. ,,Voor de moraal is dit heel goed", weet trainer Ruud van de Geest.

Met de puntendeling rekende Woudenberg af met een negatieve reeks. Vier competitienederlagen op een rij werden er geleden. De ommekeer had zelfs nog mooier uit kunnen pakken wanneer de thuisploeg zorgvuldiger was omgesprongen met de ruimte die het na de 1-0 van Jeffrey de Witte kreeg. Tom de Greef was dichtbij de bevrijdende tweede treffer, terwijl Mark de Graaf in een twee-tegen-éénsituatie de bal niet goed afleverde bij Rick Staal. ,,Dat waren de momenten waarop we de beslissing hadden kunnen forceren", wist Van de Geest.

De 2-0 viel niet, waardoor LRC Leerdam in leven bleef. De bezoekers, onder leiding van voormalig Roda'46-trainer Koen Janssen, speelden na de 1-0 na bijna een uur spelen vol op de aanval. Dat loonde uiteindelijk voor de titelkandidaat. Na een steekbal door de as drukte Ansu Camera rap af. Keeper Daan Schennink raakte de bal nog wel, maar zag tot zijn teleurstelling dat het onvoldoende was om de gelijkmaker te voorkomen.

BELONING Na de 1-1 vervolgde LRC Leerdam de jacht op doelpunten. Woudenberg werd flink onder druk gezet, maar hield de 1-1 vast, tot opluchting van coach Van de Geest. ,,De jongens hebben zo knetterhard gewerkt, iedereen gaf 200 procent inzet. Mooi dat ze daar in elk geval een punt als beloning voor krijgen."

De coach beschouwt de manier van spelen en het resultaat als een belangrijke stap voorwaarts. ,,Je moet niet vergeten dat LRC een ploeg is die speelt om te promoveren, terwijl wij graag weg willen komen uit de onderkant van de ranglijst. In dat opzicht is 1-1 een goed resultaat. Ik denk dat supporters de manier waarop we ons vanmiddag hebben gemanifesteerd op het veld, ook graag zien."

LEGE ZIEKENBOEG Nog meer vertrouwen zal Woudenberg halen uit het feit dat de ziekenboeg nagenoeg is leeggestroomd. Alleen Erik de Vries ligt er nog uit. Joey Kooij, een belangrijke pion in het team van de geelzwarten, verscheen na vijf weken weer aan de aftrap. Is hij dan het ontbrekende puzzelstukje? ,,Zijn aanwezigheid is belangrijk voor ons. Dat Joey weer terug is, geeft het hele team een flinke boost."