Winst 3-1 voor Woudenberg JO9-1: een teamprestatie!

SEC JO9-1

Onder 9, JO9-1, 1e klasse 11

28 oktober 2017 9:00

Zelf regelen

De tegenstander van Woudenberg JO9-1 is SEC JO9-1 uit Soest. Ze zijn nog ongeslagen en hebben inderdaad een paar erg goede voetballers! Maar wij hebben een goed team en dat is vandaag het verschil tussen verlies en winst.

Het is frustrerend voor de jongens van SEC: na iedere mooie passeerbeweging staat er gewoon weer een Woudenbergse verdediger en als ze dan al de verdediging voorbij zijn, hebben we Quintijm op doel, die een aantal goede reddingen heeft. Het lukt ze uiteindelijk om twee doelpunten te maken, waarvan één eigen doelpunt uit een hoekschop van Bo.

De wedstrijd begint gelijk goed: Woudenberg opent geconcentreerd en wordt na vijf minuten beloond met de 1-0: Sven scoort uit een voorzet van Hugo. Na een paar minuten maakt Hugo de 2-0: hoge bal, de keeper raakt ‘m met zijn vingers, maar kan ‘m net niet houden. In het tweede kwart scoort SEC, zodat we met 2-1 de rust ingaan.

In de tweede helft blijven de jongens hard werken: Ties, Jonathan en Chris zijn achterin heel waardevol: als een blok staan ze te verdedigen en houden SEC daarmee uit hun spel. De aanval van Woudenberg komt in de tweede helft niet meer tot scoren, maar ze worden gelukkig geholpen door een speler van SEC die de bal netjes in eigen doel kopt. En zo wordt het 3-1 in een wedstrijd die misschien niet altijd mooi was, maar wel laat zien dat hard werken ook beloond wordt! Woudenberg JO9-1 heeft terecht gewonnen.