Candia '66 D2 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:        Candia ’66 D2 - Woudenberg D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        2 – 3

In de bekercompetitie was de Woudenbergse D2 ook al naar Rhenen afgereisd voor een wedstrijd tegen de D2 van Candia. De Woudenbergse D2 wist toen met een 3 – 0 overwinning naar huis te gaan. Maar, winnen bij Candia uit is altijd lastig; hoe zou het nu gaan?

Op het doel Micha, Achterin Bas, Jarrett, Thijs en Jesse. Middenveld Perry, Jeroen en Aaron. In de voorhoede Bart, Rick en David. Jordy moet het nog rustig aandoen en speelt maximaal een helft mee. Verder als wisselspelers Marco, Cas en Sam startend op de bank.

De eerste helft gebeurde er heel lang eigenlijk niets. Het spel golfde op en neer, maar tot enige actie voor een doel leidde dit niet. Opvallend aan Woudenbergse kant was – en dat hebben we eerder gezien – een onnodige onrust in het spel. Daardoor kostte de verwerking van ballen te veel tijd, stoppen, aannemen en passen gaat niet geconcentreerd, waardoor er teveel energie nodig is om op die punten de zaak weer te corrigeren.

Pas in de 23e minuut kwam er wat leven in het spel. Candia werd gevaarlijk in ons strafschopgebied, maar de Woudenbergse verdediging lette goed op, waardoor er geen echt gevaar ontstond. In de 25e minuut krijgt Woudenberg een corner op rechts. Deze wordt door Sam genomen. Candia krijgt de bal niet goed weg en uit de kluts komt de bal bij Jeroen. Die hoeft niet lang na te denken en tikt de bal binnen, 0 – 1. De vreugde over de voorsprong is van korte duur. Candia zet aan voor een offensief. In de 27e minuut hobbelt een schot van Candia nog net voor het doel langs, maar in de 29e minuut weet Candia langszij te komen. Met die 1 – 1 stand gaan we ook de rust in.

In de tweede helft geeft Jordy direct zijn visitekaartje af. In de 32e minuut komt de bal vanaf rechts voor zijn voeten. Hij aarzelt niet en met een onvervalste punter passeert hij de keeper en staan wij op een 1 – 2 voorsprong. Candia geeft zich echter niet gewonnen. In de 37e minuut voetbalt Micha goed mee, waardoor hij een middenaanval van Candia weet te neutraliseren. Woudenberg voetbalt duidelijk geconcentreerder en de onrust van de eerste helft is uit het spel verdwenen. In de 41e minuut breekt Bart door. Hij probeert de bal over de keeper heen te tillen, maar de keeper weet de bal nog net mijn zijn vingertoppen weg te tikken. Het spel blijft op en neer gaan. In de 43e minuut krijgt Candia iets teveel ruimte op rechts en weet vervolgens Micha te passeren; het is weer gelijk, 2 – 2.

Woudenberg heeft toch wel het betere van het spel, maar of dat ook nog in een doelpunt kan worden omgezet is de grote vraag. In de 54e minuut is het Sam die in het centrum ruimte krijgt. De keeper van Candia verkleint goed zijn doel, maar Sam weet de bal heel beheerst rechtsonder in de lange hoek te plaatsen; 2 – 3.

Een schot van Rick in de 58e minuut wordt door de keeper net over de lat getikt. Een onnavolgbare solo van Sam in het strafschopgebied in de 60e minuut levert nog een schot van Sam op, maar de keeper staat weer goed opgesteld en weet deze bal te pakken.

Een moeilijke wedstrijd voor Woudenberg. Zeker in de tweede helft was goed spel te zien. Als we de onrust zoal deze in de eerste helft te zien was uit het spel weten te krijgen, zullen we nog hele mooie wedstrijden aan ouders, grootouders en heel veel ander publiek kunnen laten zien.