Beker: Woudenberg schakelt Valleivogels uit

Groep 3 15

24 oktober 2017 20:00

Opstelling Woudenberg 1

In een pover bekerduel heeft Woudenberg buurman Valleivogels uitgeschakeld. Het werd dinsdagavond 1-2 op het veld van de roodwitten. Joey Hendriks kroonde zich tot matchwinner. Hij nam beide Woudenbergse treffers voor zijn rekening.

De bekerderby begon nog veelbelovend. Joey Hendriks schoot al na drie minuten raak, terwijl Valleivogels er ook zin in leek te hebben. De thuisploeg begon ijverig en zocht de helft van de tegenstander op. Een schot van Stefan van de Brink belandde in het zijnet en halverwege het eerste bedrijf mocht Remco van de Fliert op keeper Sam Kollmann afgaan. De linkermiddenvelder schoof de bal echter langs de verkeerde kant van de paal.

Daarmee was de beste kans voor Valleivogels om zeep geholpen. Ook Woudenberg kreeg in het eerste bedrijf zo'n opgelegde kans, net nadat scheidsrechter Van der Wielen het duel even gestaakt had. Een groot deel van de verlichting viel plotseling uit, een euvel waar de vereniging regelmatig mee te kampen heeft. Vijf minuten na de hervatting leverde Robert van den Broek de bal in. Woudenberg was ongenadig. Tom de Greef verzond de bal naar Marc van Ginkel, die op zijn beurt Joey Hendriks bediende. Hij was in tegenstelling tot Van de Fliert wel trefzeker. ,,Een counter uit het boekje", aldus  Hendriks. ,,Maar verder was het niet best wat we lieten zien."

GEWAARSCHUWD Na rust kwam Valleivogels direct terug tot 1-2. Mohamed Bouyglafin haalde de achterlijn, de vrijstaande Friso Drewes kopte raak. ,,De trainer had ons in de rust nog gewaarschuwd. Het was direct weer een wedstrijd", wist Hendriks. Woudenberg beperkte zich na de aansluitingstreffer tot verdedigen en te gokken op een uitval. Valleivogels moest het maar uitzoeken. Daar had de ploeg van Dennis van der Steen ontzettend veel moeite mee. ,,Voetballend werden de ruimtes heel klein. We waren niet bij machte om kansen te creëren", analyseerde de coach. Hij miste creativiteit, maar hield buitenspeler Wilbert Thomassen uit voorzorg (enkelblessure ED) op de bank.

Woudenberg werd nauwelijks getest, merkte Hendriks. ,,We wilden het dichthouden. Het is misschien niet mooi, maar dit spelletje ligt ons goed." Daarin slaagde Woudenberg met glans. In de persoon van Mark de Graaf kreeg Woudenberg zelfs nog de beste kans op een treffer. ,,In de slotfase hebben we nog geprobeerd om met opportunistisch spel wat te forceren, maar daarin vond ik ons niet slim. Terwijl Nick Engelen er centraal voorin bij liep, gingen we hoge ballen op de flanken geven", aldus Van der Steen. De bekernederlaag werd dus niet afgewend. ,,Balen natuurlijk, ook omdat we de tegendoelpunten simpel weggaven."