Thuisploeg werkt 0-2 achterstand weg, maar verliest alsnog van SVL 4

Mannen, 8, 6e klasse 20

12 mei 2018 12:15

Wim Vermeulen

SVL 4 was gebrand om een goed resultaat neer te zetten tegen Woudenberg 8. Een week eerder won namelijk het eerste elftal met 2-0 van de hoofdmacht uit Langbroek. Dat was een degradatiekraker in de 1e klasse. Zaterdag een duel in de 6e klasse tussen de nummers vijf Woudenberg 8 en drie SVL 4.

Een bomvol programma op Sportpark ’De Grift’. Het jaarlijkse Internationaal toernooi U14 met Vitesse als winnaar én maar liefst 21 thuiswedstrijden van Woudenbergse teams. SVL 4 kwam tot de openingstreffer. Verdediger Dennis Koudijs wilde op een voetballende manier de bal wegwerken, maar daar profiteerde de tegenstander van. Uiteindelijk werd de 0-1 binnen getikt.

Woudenberg probeerde voor de gelijkmaker te gaan. Daar was Niels Heshusius dicht bij, maar zijn schot werd nog op tijd gekeerd door de doelman van SVL 4. De tweede helft bleef de stand aan het begin nog ongewijzigd. De ploeg uit Langbroek verdubbelde uit een vrije trap de score. De 0-2 werd tegen de touwen gekopt.

De Woudenbergse formatie liet het hier niet bij liggen en herpakte zich. Een perfecte voorzet, buiten de zestien, van Mark Heshusius werd gepromoveerd tot doelpunt. Het lederen projectiel ging hard aan iedereen voorbij en knalde in de kruising, 1-2.

Enkele minuten later bracht dezelfde Mark de bal voor het doel. Willem van den Pol kon daardoor binnen koppen en zodoende de 2-2 gelijke stand op het scorebord zetten. Met kunst- en vliegwerk werd de score voor SVL 4 ontnomen. Doelman Bas Spans bracht enkele reddingen, maar ook Joris van den Pol en Chris Valkenburg/Jeroen Koudijs zorgden er op de doellijn voor dat de 2-3 voorkomen kon worden.

In de slotfase ging het alsnog verkeerd voor de thuisploeg. SVL 4 kwam nog tot twee doelpunten en wisten het onderlinge verschil van zeven naar tien punten te zetten en staan daardoor keurig op een derde plek op de ranglijst. Woudenberg 8 blijft vijfde en speelt zaterdag 19 mei om 14:45 uur uit tegen de nummer twee DOVO 9. Quinten en Bas bedankt voor jullie inzet!