Woudenberg 8 zet 2-0 achterstand om in een 2-3 overwinning

Assist: Hevrest Essa

Groep 3 54

1 september 2018 13:00

Woudenberg 8 opende het nieuwe seizoen met een bekerwedstrijd bij De Merino’s 6. Met een aantal nieuwelingen binnen het team kon, na de fotoshoot van de Albert Heijn voetbalplaatjes album, gestart worden aan de wedstrijd. Op het kunstgrasveld werd het een warme middag.

De wedstrijd ging gelijk op en kregen de Woudenbergers mogelijkheden via Rowald Pul, Willem van den Pol en Jeroen Koudijs. Op slag van rust was het de thuisploeg met de openingstreffer, 1-0. Daarvoor kwam de tegenstander tot enkele afstandschoten.

Vanuit een vrije trap verdubbelde De Merino’s 6 de score naar 2-0. Doelman Erik van der Linden zorgde door vroeg uit het doel te komen dat de stand niet verder uitgebreid kon worden. Tussendoor had Hevrest Essa bijna de aansluitingstreffer binnen gewerkt, maar de doelman moest gestrekt naar de hoek en verwerkte de inzet tot hoekschop.

Het Woudenbergs kwartier betekende een kanteling tijdens deze confrontatie. Via de kluts in het Veenendaalse strafschopgebied kwam het lederen projectiel voor de voeten van Rowald, die de 2-1 binnen schoot. Een punt leek er daardoor zeker in te zitten. Sander Willekes stuurde Rowald weg, die de bal mee nam en kon uithalen: 2-2.

Vlak voor het einde van het duel werd de winst geboekt. Hevrest stelde Mark Heshusius in staat om de bal in de verre hoek te schieten en daarmee de eindstand op 2-3 bepaalde. Zaterdag 8 september om 15:00 uur thuis tegen Roda’46 7. De komende opponent won de eerste bekerwedstrijd met 8-1 van Musketiers 3 en gaat daardoor aan de leiding in deze poulefase.