GVVV E3 - Woudenberg JO11-2

Woudenberg E2, 2e klasse 26

9 oktober 2010 9:00

Onnodig puntverlies in Veenendaal

Het laaggeklasseerde GVVV E3 is vandaag de tegenstander van Woudenberg E2. De E2 is de laatste weken aardig op dreef. Na een matige start van de competitie staan de Woudenbergers in de middenmoot. De wedstrijd in Veenendaal kent twee gezichten. In de eerst helft is Woudenberg de bovenliggende partij. Het komt op een comfortabele 0-3. Na rust zijn de rollen omgekeerd. GVVV knokt zich terug in de wedstrijd en komt uiteindelijk langszij. 3-3 is de terechte eindstand.

Stefan van Dieten; regisseur op het middenveld

Het veld achter de tribune is vandaag het decor voor de wedstrijd tussen GVVV E3 en Woudenberg E2. Door het vroege tijdstip is de lage zon nog verstopt achter de hoge flats. Het begin van de wedstrijd spelen we dan ook in de schaduw. Beide ploegen zoeken de aanval. Lange tijd blijft de wedstrijd in balans, maar na zo'n 20 minuten is het Danny die voor Woudenberg de score opent. Het veldspel van de E2 wordt beter. De opbouw van achter is goed verzorgd.  Op het middenveld wordt leuk gecombineerd. Veel aanvallen lopen via Stefan van Dieten, die de eerste helft sterk speelt. Nog voor rust weten opnieuw Danny en Bram het vijandige doel te vinden. De 0-3 ruststand is niet geflatteerd. Toch blijft GVVV een gevaarlijke tegenstander. Dat zien we in de tweede helft. Ze schakelen een tandje bij en het nivo van Woudenberg zakt terug. Er staat geen team meer. Sommige spelers zijn uit op eigen succes, anderen komen bijna helemaal niet meer in het stuk voor. Het is wachten op de 1-3. En die valt. GVVV ruikt zijn kans. Scoort 2-3. Zet nog een keer aan. En maakt ook nog de 3-3. Daar blijft het bij. Het gelijkspel geeft de verhoudingen van de wedstrijd goed weer. Maar voor Woudenberg had er meer in gezeten als we ons normale nivo hadden gehaald. Na afloop is er kritiek op de scheidsrechter. Maar het zou beter zijn als we ons wat meer naar onze eigen prestatie kijken. Daar alle energie insteken. Dan hadden we vandaag geen onnodig puntverlies geleden.