Woudenberg13-1 wint topper tegen Driebergen

FC Driebergen JO13-1

24 november 2018 11:15

Arend Legemaat

Op deze koude zaterdag morgen staat de topper in de eerste klasse tegen Driebergen op het programma. Na de nederlaag tegen DOSC was het duidelijk dat de concentratie in de laatste wedstrijden van deze competitie optimaal moet zijn om bovenin te eindigen. Driebergen heeft na het gelijkspel tegen Valeivogels zeker een overwinning nodig om bij te blijven. Dit zijn ingrediënten voor een mooie wedstrijd. De spanning was duidelijk voelbaar aan spelers. Op het niet al te beste veld-4 was na eerste fluitsignaal duidelijke dat het hier om een echte wedstrijd zou gaan. Vv Woudenberg begon wat rommelig en Driebergen kon niet echt een vuist maken. Na ongeveer 10 minuten kwamen de eerste kansjes voor Woudenberg, echter dit zorgde niet echt voor gevaar. Driebergen was fysiek wat sterker maar ook zij konden niet voor gevaar zorgen. Het was een scherpe aanval van woudenberg die door de grensrechter als buitenspel werd gezien maar door de scheidsrechter terecht werd weggewoven. Dit bleek een keerpunt in de wedstrijd. Het spel was op de wagen! Uiteindelijk was het in de 28 minuut een prima pass van Ruben die Alessio het strafschop gebied in loodste en die vervolgens met een rommelige goal de 1-0 op het scorebord zette. Dit was precies nodig om woudenberg wat meer vertrouwen in de wedstrijd te geven. Na de rust Was het dan ook Woudenberg wat met prima combinatie spel Driebergen onder druk zette. Weer was het een moment op waarbij de grens rechter ten onrechte de vlag omhoog stak voor buitenspel, Alessio die veel sneller als zijn tegenstander het strafschop gebied binnen ging en prima binnen schoot, de 2-0 was een feit. Driebergen moest voluit gaan om deze wedstrijd nog tot een goed einde te brengen. In de 47e minuut was het een aanval op kracht die Driebergen terug in de wedstrijd bracht, 2-1. Driebergen ging tot het gaatje, waardoor er zelfs een speler 5 minuten naar de kant moest. Woudenberg had het overwicht maar de schoten op de goal gingen er niet in. Het was uiteindelijk een terechte pingel die door Alessio binnen werd geschoten. De 3-1 eindstand was een terechte overwinning voor Woudenberg. Dit was een echte wedstrijd met alles er op en eraan, die iedere voetballer wil meemaken! Woensdag de inhaal tegen Delta Sport, en dan zaterdag de derby tegen Valeivogels. Zou het dan eindelijk lukken om een winter kampioenen de eerste klasse te worden?