JO19-1 nadert promotiepoule..

Nieuwland ASC JO19-2

8 december 2018 12:10

Na de zware 6-0 nederlaag bij CJVV heeft de equipe van trainer Jan van Ginkel zich herpakt. Vorige week een ruime overwinning op het zwakke Hoogland (JO19-2): 10-1 en vandaag werd ASC Nieuwland (ook JO19-2) afgetroefd: het werd 0-5 op de fijne grasmat van sportpark Nieuwland.

Hierdoor ligt Woudenberg weer op koers om de promotiepoule te halen. Volgende week wacht de directe concurrent Amsvorde en de week erop volgt de inhaalwedstrijd tegen DOVO (ook JO19-2) die ook nog meetelt. De laatste competitie wedstrijd (in januari!) tegen Candia telt niet meer mee en kan gezien worden als een oefenwedstrijd in de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Overigens treffen dan pas ook de nummers 1 en 2 elkaar onderling nog; maar zij zijn volgende week al bij gelijkspel beide veilig voor het behalen van de promotiepoule.

Nieuwland begon goed aan de wedstrijd, maar langzamerhand kregen de geelzwarten meer en meer overwicht. Dit leidde binnen het halfuur tot de 0-1 door Jesse, na knap wegdraaien bij zijn directe tegenstander. Het veldoverwicht werd nauwelijks tot uitdrukking gebracht in de score, maar toch kon Joost voor rust de 0-2 binnenschieten.

Na de thee duurde het lang voordat de derde treffer viel. Het was weer Joost die kon binnenwerken uit de rebound omdat Nieuwland de bal niet op tijd kon uitverdedigen. Daarna werden Coen en Jesper ingebracht. Zij gaven beide kleur aan hun invalbeurt door allebei te scoren: eindstand 0-5.