Goede start competitie tegen VVZ'49

VVZ '49 JO19-1

Coen Veenendaal (vrije trap)
    Luuk de Kruif (kopbal)
    ...
    Jesse Cozijnsen (vrije trap)
    Jesse Cozijnsen (vrije trap)

22 september 2018 14:30

Na de goede voorbereiding met alleen een verliespartij tegen hoofdklasser Delta Sports, trad de JO19-1 aan in de competitie voor de thuiswedstrijd tegen VVZ'49.  Na een koele warming-up in de regen werd het droog bij aanvang van de wedstrijd.
    De geelzwarten oogden nog wat stroef maar kwamen snel in het ritme. In de eerste helft domineerde de geelzwarte formatie van trainer Jan van Ginkel. De coach was in het seizoen 2014-2015 voor het laatst actief bij de toenmalige A1 (destijds hoofdklasser) van vvWoudenberg.
    Coen Veenendaal opende de score in de 9e minuut, na een vrije trap, en hij gaf de assist op Jarie van Egdom die er 3 minuten later 2-0 van maakte.
    Luuk de Kruif scoorde de 3-0 en Jesse Cozijnsen de 4e goal, nadat VVZ'49 een (onnodige) tegengoal produceerde; verdedigend stond de organisatie niet goed - in de omschakeling. De ruststand was bereikt: 4-1.

Na rust werd het niveau van de week ervoor tegen Delta niet bereikt, vermoedelijk ook door het mindere spel van de tegenstander, waardoor de stand lange tijd ongewijzigd bleef.

Er werd gewisseld: Bas en Ruben kwamen er in voor Joost en Charley. Tegen het einde van de tweede helft kwam er de vrije trap door Jesse. De muur stond niet helemaal goed en de keeper zag er ook niet goed uit: 5-1. Het was ook Jesse die een assist gaf op Jarie, die daarmee de eindstand op 6-1 bepaalde.