Vierde zege op rij

VVZA JO19-1

Assist: Alec Stalman

13 oktober 2018 14:00

Woudenberg trapte af uit tegen VVZA uit Amersfoort in nazomerse warmte van maar liefst 25 graden. Net als vorige week stond de verdediging goed en de opbouw werd vaak via de lange bal gezocht, maar even zo vaak niet gevonden. De fysiek sterke tegenstander schuwde geen middel om de geelzwarte aanvalsdrift in te dammen. Joost was de eerste die merkte dat je je tegenstander niet ongestraft voorbij mag lopen. De scheidsrechter had kennelijk besloten geen kaarten bij zich te steken deze middag. Doordat de bal voorin niet vastgehouden kon worden had ons middenveld het moeilijk.  Toch werden er amper kansen weggegeven. De hoekschoppen van VVZA werden vakkundig onschadelijk gemaakt. De ruststand werd logischerwijs 0-0.

De tweede helft kreeg het middenveld meer vat op de wedstrijd en won ook meer duels, waardoor Woudenberg gevaarlijker werd. Na nog een aantal forse tackles op de enkels van Thijs en Niels moesten deze naar de kant gehaald worden. Luuk en Tom kwamen erin. Jesse was intussen ingebracht voor Coen om gevaar te stichten in de 16 van VVZA.
    Het laatste kwart van de wedstrijd werd spannend, beide partijen gingen voor de winst. Dit leverde een levendig duel op; ook het meegereisde publiek liet zich niet onbetuigd. Zeker niet na de zoveelste vlag voor buitenspel door de grensrechter van VVZA.
    Het was Alec die profiteerde van een moment van onoplettendheid van de assistent scheidsrechter bij de zijlijn en kon de bal zomaar doorspelen naar de vrijgelaten Jesse. De weg naar de goal was vrij en hij schoot beheerst links van de keeper in de korte hoek: 0-1.

De geelzwarten zijn nu gedeeld eerste in de competitie, maar moeten nog spelen tegen sterke concurrenten Amsvorde en SO Soest.