Focus 07 E1 - Woudenberg JO11-1

Woudenberg E1, 1e klasse 15

16 oktober 2010 10:00

Voor de tribune in Culemborg
    Spelend voor de mooie tribune in Culemborg

Vandaag helemaal naar Culemborg voor de wedstrijd tegen Focus ’07.

Zij staan één puntje onder ons op de ranglijst, dus waarschijnlijk zullen beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn.

Er staat een koude oostenwind dus we moeten goed in beweging blijven.

Woudenberg begint goed aan de wedstrijd en de spelers kunnen elkaar goed vinden in de combinaties. Hier is ook de hele week op getraind en gelukkig wordt het vandaag goed opgepakt door alle spelers.

Met een opening helemaal naar de andere kant van het veld zet Daniël een aanval op die via Joost uiteindelijk bij Jesse beland (0-1).

Ook Focus doet goed mee scoort niet veel later alweer de 1-1.

Woudenberg blijft echter de betere ploeg en loopt via Joost en weer Jesse uit naar 1-3.

Vlak voor rust weet Focus toch de aansluitingstreffer te maken, zodat de tweede helft nog zwaar gaat worden.

De tweede helft zijn de rollen omgedraaid. Focus valt meer aan, maar Woudenberg krijgt de beste kansen om de wedstrijd te beslissen.

Twee keer wordt Nick vrijgespeeld voor de keeper,maar ook twee is het de paal die redding brengt voor Focus.

Focus wordt fanatiek aangemoedigd vanaf de kant en zet alles op alles om de 3-3 te maken.

De druk wordt erg groot en nadat Woudenberg een aantal malen goed is weggekomen valt de 3-3 uiteindelijk toch, ver in blessuretijd.

Deze einduitslag is toch wel terecht, omdat Woudenberg een groot deel van de tweede helft vergeet te voetballen en de laatste vijf minuten niet meer de kracht heeft om er nog uit te komen.

Het positieve van deze wedstrijd blijft toch hangen en dat is dat we steeds meer als team beginnen te voetballen en zo elkaar sterker maken.

Van de week lekker veel voetballen op kamp en over twee weken wacht Zeist E1 op ons.