Woudenberg 8 weet tegen ASC Nieuwland 7 een overwinning te boeken

... (e.d.)

13 april 2019 12:15

M. (Marcel) de Wit

Na de opgelopen 0-5 nederlaag tegen koploper SVMM 3, stonden zaterdag twee ploegen met hetzelfde puntentotaal van zestien tegenover elkaar. In Woudenberg eindigde de ontmoeting met ASC Nieuwland 7 in een 1-1 puntendeling. In Amersfoort speelden de Woudenbergers een goede wedstrijd.

Vanaf het begin was Woudenberg 8 op de helft van de tegenpartij te vinden. De allereerste kans was voor de uitspelende ploeg. Een goede uittrap van Sander Willekes, die de rol van doelman op zich nam, kwam terecht bij Frank Ariëns. Zijn schot werd echter gekeerd door de keeper van ASC Nieuwland 7.

Na een actie van Jeroen Koudijs kreeg Rowald Pul de mogelijkheid om de score te openen, maar ging zijn inzet niet tegen de touwen. Daarna wel de openingstreffer van Frank. Op aangeven van Rowald schoot de aanvaller de bal in de linkerhoek binnen, 0-1.

Niet veel later werd de score verdubbeld. Een ingooi van Sven Lund bracht Frank in stelling om van afstand uit te halen. Het lederen projectiel ging ditmaal in de rechterhoek binnen, 0-2. Woudenberg 8 bleef de bovenliggende partij en liet met diverse combinaties zien dat er een resultaat aan zat te komen.

Aan het begin van de tweede helft drong de thuisploeg aan voor de aansluitingstreffer. Enkele vrije trappen rond het strafschopgebied leverden geen gevaar op. De geel-zwarten kregen via de jarige Thomas Doss (lat), Frank en Rowald de kansen voor een derde treffer. Halverwege deze helft kwam de 0-3 tot stand uit een hoekschop, die door een eigen speler binnen werd gewerkt.

Met een schot van afstand deed ASC Nieuwland 7 wat terug. Net buiten het zestien meter gebied werd er uitgehaald. De bal ging onderkant lat over de doellijn, 1-3. Op het middenveld werd er een overtreding op Lars van Ginkel gemaakt. Van daar uit werd de stand op 1-4 gebracht. Frank stelde met een goede pass Jeroen in staat, die de bal in de linkerhoek wist te plaatsen.

Dit spel dienen we in de resterende vier wedstrijden vast te houden en elkaar te helpen om een resultaat te boeken. Wellicht dat we dan nog enkele plaatsen kunnen stijgen op de ranglijst. De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 4 mei. Om 14:30 uur het uitduel bij Eemdijk 7.