Beslissing scheidsrechter levert geen inhaalslag op voor Woudenberg 8

SVMM 3

Woudenberg 8

... (penalty)
    Lars van Ginkel (penalty)
    ... (e.d.)
    Assist: Rowald Pul

1 december 2018 14:30

Woudenberg 8 was er niet in geslaagd om koploper SVMM 3 het eerste puntenverlies toe te dienen. In een vroeg stadium werd duidelijk dat de thuisploeg alles op alles ging zetten om het zichzelf makkelijk te maken. Dat resulteerde binnen een half uur in een 3-0 tussenstand. De eerste treffer viel na een corner en vervolgens werd de 2-0 (penalty) en de 3-0 binnen geschoten.

SVMM 3 bleek een ingespeeld team en zijn op titelkoers met een ruime voorsprong op nummer twee Veenendaal 6. De Woudenbergers konden in de eerste helft de schade verder beperken. De 3-1 werd in het tweede bedrijf gemaakt door Lars van Ginkel. Vanaf elf meter schoot Lars de bal beheerst binnen.

Deze treffer zorgde voor wat hoop om er weer een wedstrijd te van maken. De geel-zwarten kwamen aanvallender voor de dag en het wachten was op de 3-2. Maar dan valt de goal toch aan de andere kant. Allereerst een buitenspelsituatie, waar de scheidsrechter niet op reageert. Het resulteerde vervolgens in een hoekschop, welke ook nog eens werd binnen gewerkt, 4-1. Een onterechte goal tegen en daarmee werd de wedstrijd eigenlijk al op slot gegooid.

Na een hoekschop van Rowald Pul werd Hevrest Essa net niet bereikt, maar de tegenstander hielp een voetje mee en was de tussenstand 4-2. Wat was er gebeurd als de vierde treffer van de thuisploeg niet had geteld?! Mede door het verschil van twee doelpunten bracht de thuis spelende team de 5-2 en betekende dit de uitslag.

Dit bleek achteraf de laatste wedstrijd voor de winterstop te zijn. De wedstrijd van 8 december tegen ASC Nieuwland 7 werd afgelast. In het nieuwe jaar hervatten we de competitie met een thuisduel tegen SVL 3, op zaterdag 26 januari 2019 om 15:00 uur.