Woudenberg JO17-1 - DOVO B1

David Ajayi (penalty)

Woudenberg B1, Groep 1 50

23 oktober 2010 12:00

In het bekertoernooi mocht Woudenberg het in de eerste knockout ronde opnemen tegen DOVO B1. De voorbereiding was verre van ideaal maar dat kwam omdat het grootste gedeelte van de B1 jongens hadden geholpen bij het alweer fantastisch georganiseerde herfstkamp voor de E en D pupillen. Weinig uurtjes slaap natuurlijk in zo'n herfstkamp. Niet omdat de pupillen zo lastig waren maar meer omdat de jongens zelf ook aan het genieten waren van een uitje. Wat slaperige gezichten bij de voorbespreking, maar wel weer zin om wat te laten zien. Opdracht was om lekker rustig te beginnen, verzorgt op te bouwen en proberen balbezit te spelen en vandaaruit de kansen te creeren. Dit lukte gedeeltelijk, Woudenberg had de betere kansen in de eerste helft met een licht veld overwicht. Het herfstkamp was nog wel terug te zien in het spel omdat de opbouw zeer traag was en de echte scherpte ontbrak in de duels en voor de goal van de tegenstander. Tja en wanneer je zelf de kansen niet maakt zul je zien dat de tegenstander dat wel doet. Onoplettendheid in de verdediging en de 0-1 zat erin. In de rust gaven de spelers zelf  al aan dat er een schepje bovenop moest. Winnen konden we nog zeker gezien het veldspel en de kansen verhouding. Dus, bij bal verlies kort op de man, lekkere felle duels, sneller naar voren inspelen en die kansen benutten. Dit leverde toch wel een hele leuke tweede helft op waarin Youri, Rick en Joey de stand al voor de 70e minuut op 3-1 brachten. De heren van DOVO konden dit niet helemaal verwerken en dachten de wedstrijd door overtredingen en veel zeiken nog te kantelen. De (goed fluitende) scheids was het eindelijk zat en stuurde de topzeiker het veld uit. Helaas kreeg DOVO hierdoor wel wat ze zeker niet verdienden. De Woudenberg aanval kreeg nog een aantal opgelegde kansen maar wist deze niet te benutten. En of de krachten nu opwaren door het herfstkamp of dat de onzen toch onder de indruk waren van het schoffelen en zeiken van de tegenstander, verdedigend gezien lieten we ook een aantal steekjes vallen. Dit resulteerde nog in een 3-3 gelijkspel waardoor strafschoppen moesten bepalen wie er naar de volgende ronde door zouden gaan. De strafschoppen nemers aan Woudenberg kant waren Joey, Robin, Rick, David en Tim. Alle strafschoppen werden zeer beheerst ingeschoten en onze aanvoerder en rots in de branding Kevin van Asselt wist de eerste twee strafschoppen van DOVO met mooie reddingen uit de touwen te houden zodat we na vier strafschoppen verdiend de volgende ronde wisten te behalen. Een prachtig resultaat na een zeer zware week.