Met negenklapper langs HDS

Assist: Alec Stalman

10 november 2018 13:00

S. Huren

Vanmiddag vroeg werd de inhaalwedstrijd tegen HDS gespeeld. HDS miste hun keeper vanwege blessure en moest daardoor een veldspeler op de goal zetten. Die omstandigheid maakte het dat het een makkelijke middag zou worden voor Woudenberg.
    De scheidsrechter was een bekende, hij floot de vorige week de wedstrijd tegen SO Soest en had kennelijk besloten de kaarten op zak te houden, hoewel er af en toe flinke aanleiding was om wat vaker de gele kleur aan de rode shirts te laten zien.
    Maar niet getreurd, Thijs stoomde op door de defensie van HDS en kreeg de bal vanaf rechts in de goal. Hoe dit ging snapte eigenlijk niemand, omdat de hoek onmogelijk leek. Wellicht was het een bekeken voorzet die met lichte wind mee in het doel zeilde :-).
    Daarna ging het snel. Binnen 10 minuten stond het al 3-0 door goals van Coen en Jarie. De bank van HDS liet zelfs al wisselen.
    De rust werd gehaald met 4-0 door een ferme kopbal van Martijn uit een corner.

Na rust geloofde HDS er niet meer in, maar bleef op zoek naar de eretreffer.  Die bleef echter uit. Het spel van HDS verruwde allengs, mede uit frustratie. Trekken, duwen, overtredingen etc. werd tot de maatstaf verheven.
    Het mocht allemaal niet baten. De geelzwarten denderden door naar de 9-0 eindstand door achtereenvolgens Jesse, Charley, Jesse (2x) en Bas met een mooie solo.