De 3J's leiden Woudenberg naar zege na barre eerste helft

DOSC JO19-1

Jesse Cozijnsen (vrije trap)

1e klasse 2 (PP)

9 maart 2019 15:00

J. Liu

In barre omstandigheden (met name de eerste helft) - harde tegenwind en veel regen - speelde de 19-1 een knappe eerste helft. Doordat de wind vol tegen was, werd het voor tegenstander DOSC erg makkelijk om op de helft van de geelzwarten te voetballen. Dit leverde hen vooral veel corners op maar geen doelpunten.

Toch brak Woudenberg tweemaal door de verdediging via Jarie. Tweemaal werd hij onreglementair gestopt door de DOSC aanvoerder. Deze aanvoerder werd ook even zo vaak met geel bestraft, door de goed leidende jonge scheidsrechter Liu uit Zeist, waarna de vrije trap door Jesse in de hoek werd gemikt (1-0).

Na de pauze - het was inmiddels opgeklaard en er was veel minder wind - lukte het Woudenberg om normaal te combineren. Er werd geen kans weggegeven, zodat de 3J's (Jesse, Joost en Jarie) ruimte kregen om aan te vallen. In de 52e en 66e minuut leidde dat tot de 2-0 en 3-0.  Intussen werd volop gewisseld, waarna de stand niet meer veranderde.

Zodoende staat het team na 3 wedstrijden gedeeld eerste met 5 andere ploegen. Het blijft ongemeen spannend in deze promotiepoule!