Woudenberg mengt zich in strijd om promotie

Houten JO19-2

Jarie van Egdom (penalty)
    ... (kopbal)
    Assist: Bas Golstein
    Matthijs Verweij (intikker)
    Assist: Alec Stalman

1e klasse 2 (PP)

16 maart 2019 15:00

Na een geflatteerde nederlaag bij 's Graveland (2-1 verlies uit) gevolgd door twee prima overwinningen, was het zaterdag een weerzien bij Houten. Dit was ook de tegenstander in de bekerwedstrijd voorafgaand aan de competitie. Die uitwedstrijd werd gewonnen met 1-2; dus de verwachtingen waren hoog. Beide teams waren anders van samenstelling; vooral bij Houten dat met een jonge ploeg het veld betrad.
    Door de wind gesteund begon Houten de wedstrijd met een veldoverwicht. Veel hoekschoppen waren het gevolg - net als vorige week tegen DOSC - maar veel gevaar leverde dit niet op voor de geelzwarten.

De defensie bleef olv. captain Thijs rustig en geconcentreerd verdedigen.  Hierdoor was Woudenberg gevaarlijk in de omschakeling. Enkele keren kwamen Jarie en Joost er snel uit en waren daardoor een plaag voor de Houtense verdediging. Dit gaf onrust in die ploeg en maakte dat er veel overtredigingen nodig waren om Woudenberg af te stoppen. Scheidsrechter De Groot moest enkele malen de gele kaart trekken.

Na een halfuur spelen werd de zoveelste overtreding gemaakt - deze was in de 16. Jarie schoot de terecht toegekende strafschop feilloos in de hoek (0-1). Het laatste kwartier van de eerste helft was rommelig. Onder andere met een tweede geel dus rood voor Houtense verdediger - de wedstrijd werd nog even kort gestaakt omdat het weggezonden trainerduo teveel tijd nodig had om het veld te verlaten - zodat er niet meer werd gescoord.

Na de pauze was Woudenberg voetballend de betere ploeg, maar begon ondanks twee verse wissels te gemakzuchtig.
    Hoewel Jarie fraai de 0-2 binnenschoot, maakte Houten met 10 man een schitterende aanval prachtig af met een onhoudbare kopbal.

Dit was het sein om (weer) wakker te worden; Woudenberg zette weer aan en liep vervolgens gemakkelijk uit naar 1-4 via Niels Vermeulen en Matthijs Verweij, die op maat werden bediend door resp. de uitblinkende Bas Golstein en Alec Stalman.

Woudenberg heeft met 4 concurrenten evenveel verliespunten en staat gedeeld bovenaan deze promotiepoule. Er volgen nog 7 spannende duels!