Tweede plaats promotiepoule is haalbaar

Laren 99 sv JO19-1

Jarie van Egdom (vrije trap)
    ...

1e klasse 2 (PP)

4 mei 2019 14:30

Salamanakis, W.R.

Woudenberg trad in de nieuwe outfit aan zonder de geblesseerde Niels en Luuk en zonder geschorste Martijn. Coen was voor het eerst in 3 maanden weer inzetbaar.
    Trainer Jan van Ginkel gaf zijn beste speech / wedstrijdbespreking van het seizoen en gaf hiermee richting aan het team en diens spelopvatting.
    Van Laren werd op voorhand verwacht dat zij fel zouden zijn in de duels, dus dat zou Woudenberg ook moeten doen. In een 4-4-2 formatie moest de strijd om het middenveld de sleutel worden.
    Deze verwachting kwam uit. Er werden vanaf het fluitsignaal vele duels uitgevochten en de geelzwarten openden ook sterker, maar er werd niet gescoord, ondanks de vele kansen.  Halverwege de eerste helft pikte Jarie de bal op en speelde door de verdediging heen langs de keeper (1-0).
    Er kwamen nog meer kansen, maar die werden helaas niet benut. Tegelijkertijd werd er in balbezit slordig gespeeld. Te vaak werd er balverlies geleden, zodat Laren beter in de wedstrijd kwam en kansen kreeg.
    Na de pauze zette dit spelbeeld zich voort. Kansen, slordigheden en gevaarlijk wordende tegenaanvallen van Laren. Diep in de tweede helft werd  de diepgaande Jarie bereikt. Hij kwam alleen voor de keeper, die ver uit zijn goal kwam en de onhoudbare boogbal met hands tegenhield. Dit kostte hem een rode kaart. Na de keeperswissel mocht Aron aanleggen voor de vrije trap. Hij schoot op de keeper, maar die liet de bal los zodat Jarie simpel kon binnentikken.
    Laren gaf achterin -in een 1 tegen 1- ruimte weg om de tegentreffer te forceren. Ruim 5 minuten later kwam daardoor Jesse aan de bal die een assist gaf op Jarie (3-0).  De tegenstander gaf niet op en kreeg zelfs een overwicht, ondanks een man minder op het veld. De druk die zij opvoerden kon de defensie van Woudenberg niet langer pareren (3-1). Laren leek zelfs recht te krijgen op meer, maar 2 ballen gingen maar rakelings naast.
    Met de 3 punten is de gedeeld derde plaats een feit. Programma: Concurrent VVIJ (tweede) volgt volgende week op 11 mei. Daarna nog de directe concurrenten SO Soest (18 mei) en PVCV (25 mei). Alle kans dus nog in eigen hand om nog direct te promoveren naar de Hoofdklasse.