We mogen eindelijk weer!

Vliegdorp 't vv JO9-1

... (intikker)

9 februari 2019 9:00

Vandaag na meer dan twee maanden geen wedstrijd op het veld, mochten we eindelijk weer aantreden voor de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie. Na de regen van woensdag was het gelukkig wel droog maar windkracht 7 en een lichte pupillenbal maakten het voor de jongens wel extra lastig. De tegenstander was een goede bekende voor ons, Vliegdorp JO9-1, tegen dit team was dit al de zesde wedstrijd in 2 jaar. De vorige vijf gaven aan (op een dikke nederlaag na) dat het het een spannende wedstrijd zou gaan worden. In de eerste helft was dat ook erg duidelijk te zien, beide teams hadden goede kansen, Vliegdorp zelfs een reuzekans, maar pas in de 16e minuut viel de eerste goal. Door ons inmiddels beroemde x-je kon Niels de bal onderscheppen en de bal aan Sven geven die deze kans koelbloedig afmaakte.

In de rust nog even een paar puntjes op de i en vol goede moed begonnen de jongens aan de tweede helft. Helaas was het na een klutsbal in de 26e minuut dat Vliegdorp gelijk kon maken. Daarna pakte Xavi in de 31e minuut de bal goed af en liet Sven zijn tweede van de wedstrijd maken. Helaas was het een paar minuten later ondanks een super goede redding in eerste instantie van Mats via een intikker alweer gelijk. Maar deze jongens groeien door de trainingen van Roger van week tot week in fysiek opzicht en in instelling. Het was dan ook niet verwonderlijk dat Xavi weer de bal kon afpakken en passen op Niels, die de bal onhoudbaar via een curve om de keeper heen kon krullen 2-3.

De laatste zes minuten werden daarna super spannend met kansen over en weer,  helaas werd de grootste kans voor Woudenberg ons door de scheidsrechter ontnomen. Ondanks deze teleurstelling bleven de jongens er voor vechten en wisten ze de winst over de streep te trekken. Echt een heel groot compliment voor allemaal, wanneer je na twee maanden zo goed uit de startblokken komt kunnnen er nog mooie dingen gaan gebeuren in deze voorjaarscompetitie.