Renswoude 3 - Woudenberg 5

Assist: Remco Minjon

Groep 1 56

31 augustus 2019 14:30

Het eerste duel voor de beker was op bezoek bij Renswoude 3. In de voorbereiding werden er twee oefenduels gespeeld tegen Eemdijk 5 (4-1 verlies) en Valleivogels 8 (1-6 winst). Op deze warme zaterdagmiddag werd de wedstrijd gespeeld op kunstgras. Woudenberg 5 begon voortvarend aan deze confrontatie en kwam tot enkele mogelijkheden. De 0-1 werd gemaakt door Kevin van Nieuw Amerongen na een goede actie van Remco Minjon.

Niet veel later moesten de Woudenbergers toch een tegentreffer incasseren. Een hoge bal ging over Dennis Koudijs en zijn tegenstander heen, waarna de aanvaller uiteindelijk met zijn voet de bal kon raken en daarna Micha van der Mijl passeerde, 1-1. Desalniettemin bleven de Woudenbergers de aanval zoeken, wat resulteerde in de 1-2 van Jelte Los (schot vanaf het zestienmetergebied en zorgde. Daarna was het wederom Jelte met een treffer voor de 1-3 ruststand.

In het vervolg van deze ontmoeting kon de thuisploeg niet echt aanzetten om voor de aansluitingstreffer te gaan. Een voorzet van Ronald van Ginkel op William van den Berg betekende geen treffer, daar laatstgenoemde de bal dicht bij het doel verkeerd op de schoen raakte. De 1-4 eindstand werd door Jelte op het scorebord gezet. De eerste overwinning van het seizoen is binnen. De volgende twee bekerduels worden in Woudenberg gespeeld tegen TOV 4 en VOP 2.