Woudenberg JO12-1 - Delta Sports D5

Wedstrijd:       Woudenberg D2 - Delta Sports D5

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:       4 - 0

Nadat de Woudenbergse D2 op dinsdagavond naar Houten mocht voor de avondwedstrijd tegen Delta Sports D4, was Delta Sports D5 op zaterdag 30 oktober de tegenstander op ons eigen Griftpark. Een wedstrijd die wel eens aanmerkelijk moeilijker kon worden dan de uitwedstrijd. De D5  staat beter geklasseerd dan de D4.

Dit keer moest de D2 aantreden zonder Micha, hij moest mee met de D1. Verder geen afzeggingen of zieken, dus in totaal drie wisselspelers. Dit keer Bart, David en Thijs voor de eerste twintig minuten op de bank. Daarom de volgende opstelling: Bas in het doel, Thijs, Jarrett, Marco en Cas achterin. Het middenveld bezet door  Perry, Jeroen en Aaron. De voorhoede bestond in de eerste twintig minuten uit Rick, Jordy en Sam.

Weer kreeg de D2 de opdracht mee om vanaf het beginsignaal attent te spelen. Dat werd prima opgepakt. Vol concentratie werd er gevoetbald. Maar dat was ook het geval bij Delta Sports. De beide teams hielden elkaar dan ook goed in evenwicht, zonder dat er aan beide kanten uitgesproken kansen waren. In de 14e minuut werd Delta Sports wel gevaarlijk, maar goed ingrijpen van Bas en Cas wist erger te voorkomen. Maar ook de Woudenbergse D2 probeerde in deze fase de druk op te voeren. Een pass van Jordy bereikte door het midden Sam. Hij merkte dat de keeper van Delta Sports net iets sneller was. Nog steeds 0 – 0 daardoor. Direct na de wissel aan Woudenbergse kant, waarbij Bart op rechtsvoor kwam te staan, kwam een mooie voorzet van Bart voor de voeten van Jordy, waarna hij de keeper van D5 het nakijken gaf; 1 - 0. Delta Sports probeerde kort voor rust nog om de stand gelijk te krijgen. Een van de voorhoede spelers kon met de bal aan de voet vrij doorgaan richting Woudenbergs doel. Bas bleef goed op de bal letten en wist daardoor de bal op de tegenstander te veroveren. Daardoor konden wij toch met een 1 – 0 voorsprong de rust ingaan.

De tweede helft liet weer een geconcentreerd voetballend Woudenberg zien. De druk werd opgevoerd op Delta Sports. Dat wist zeker in die startfase van de tweede helft met kunst en vliegwerk overeind te blijven. Jordy zag onder andere een schot van hem – na een voorzet van Bart -  in het begin van de tweede helft in de handen van de keeper belanden. Even later was het de beurt aan Jordy om een pass op de wegsprintende Bart te geven. Die wist de bal goed af te ronden en de keeper met een schot te passeren; 2 – 0. Woudenberg was in deze fase sterker, maar doelpunten leverde dat (nog) niet op. Delta Sports probeerde nog dichterbij te komen met een vrije trap op de rand van de zestien meter. De bal ging echter ver voor het doel langs. Een goede actie van Perry bracht kort daarop Jordy in stelling, maar zijn schot was te zwak. Even later kwam de bal bij Rick terecht die inmiddels de positie van Sam had overgenomen. Met een hoge bal wist hij de keeper van Delta Sports te passeren, 3 – 0. Delta Sports gaf zich echter niet makkelijk over en dat leverde tegen het eind van de wedstrijd nog spannende momenten op voor het Woudenbergse doel. De bal kon uiteindelijk corner worden getikt, een corner waar vervolgens geen gevaar meer uit voortkwam. Woudenberg wist echter in de 57e minuut nog – nadat de keeper een bal van Rick niet goed wist te verwerken – via Jordy op 4 – 0 te komen. Dat helemaal aan het eind van de wedstrijd Perry nog een bal net over zag gaan, maakte toen eigenlijk al niet meer uit.

De Woudenbergse D2 heeft laten zien als team en collectief prima te kunnen voetballen. Met geconcentreerd en nauwkeurig spel is een welverdiende 4 – 0 overwinning behaald. Komende zaterdag staat de moeilijke en lastige wedstrijd tegen koploper Houten op het programma. Bij die wedstrijd zal het er voor Woudenberg op aankomen!