Woudenberg JO12-1 - DEV Doorn D2

Wedstrijd:        Woudenberg D2 – DEV D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        3 - 2

Zaterdag 13 november 2010, de thuiswedstrijd tegen DEV D2. De voorgaande dagen was veel regen gevallen, maar het veld lag er goed bij. Prima condities om te spelen. DEV staat lager op de ranglijst en vooraf heerste een stemming van ‘dat gaan we makkelijk winnen’. Deze wedstrijd leerde des te meer dat onderschatting van je tegenstander (bijna) dodelijk is. In het voorgaande verslag was er al voor gewaarschuwd, maar kennelijk gold hier niet ’een gewaarschuwd man telt voor twee’.

Dit keer zonder Jarrett. Bas op het doel, achterin Jesse, Micha, Marco en Cas. Op het middenveld, David, Perry en Aaron. Voorin Sam, Jordy en Rick. Op de bank begonnen Bart, Jeroen en Thijs.

Ondanks de waarschuwing van Gertjan kort voor de wedstrijd om geconcentreerd te zijn en gedegen te voetballen, leek de D2 met de gedachten bij heel andere zaken te zijn. DEV toonde initiatief en lef, voetbalde met meer inzet en inzicht en maakte het vanaf het begin Woudenberg gewoon erg lastig. Zo lastig dat DEV in de 6e minuut heel veel ruimte kreeg op hun linkerkant. De vrijstaande aanvaller wist vervolgens Bas onhoudbaar te passeren en dan sta je zomaar met 0 – 1 achter! De Woudenbergse D2 was hierdoor wel een beetje wakker geschud, maar veel effect had het allemaal nog niet. Onrustig spel, onnauwkeurige passes, weinig bewegende spelers. Het was het duidelijk niet. Halverwege de eerste helft kwam er dan toch wat bevlieging. Uit een corner voor Woudenberg kwam de bal bij David. Zijn inzet kon door een DEV-speler van de lijn worden gehaald. Pas tegen het eind van de eerste helft begon Woudenberg vervolgens weer wat op dreef te komen, met nog een paar mogelijkheden, maar veel stelde het allemaal niet voor. De eerste helft was duidelijk voor DEV.

Na een stevige preek in de rust stapte er toch gelukkig een ander Woudenberg het veld op. Meer knokken voor de bal, meer overzicht en rust. In de 34e minuut werd een mooie inzet van Bart door een verdediger van DEV uit het doel geslagen. Dat kon niet anders dan een penalty zijn. De speler van DEV moest vanwege deze aktie ook uit het veld, waardoor DEV de hele tweede helft maar met tien man kon spelen. Jeroen nam de penalty voor zijn rekening. De keeper van DEV raakte de bal nog aan, maar toch verdween de bal in het doel, 1 – 1. Woudenberg bleef aandringen. Kort na het doelpunt kwam een voorzet van Jeroen bij Sam, maar de scheidsrechter had goed gezien dat Sam de bal met zijn hand aanraakte. Daarop volgde een serie corners van Woudenbergse kant. Uit een van de corners kwam een afgeslagen bal voor de voeten van David, Hij speelde zich goed vrij en wist de keeper met een hoge bal te passeren, 2 – 1. Woudenberg bleef druk uitoefen en in de 42e minuut was het Bart die de 3 – 1 liet aantekenen. In de 46e minuut werd Sam in het strafschopgebied getackeld. Na te vroeg inlopen mocht hij voor de tweede keer de penalty nemen. Via de onderkant van de lat stuiterde de bal het veld weer in. Of de bal de achterlijn gepasseerd was, zal nog wel heel lang de vraag zijn. Eigenlijk stond niemand op de goede plek om dat echt te kunnen constateren. Woudenberg bleef aandringen onder andere met schoten van Thijs, een mooie indraaiende corner van Perry en acties van Sam. Maar DEV hield stand. DEV kroop zelfs wat onder de druk vandaan en dat betekende dat Bas in de 54e minuut nog net een bal voor de lijn wist te stoppen. Uiteindelijk wist DEV zelfs in 59e minuut nog te scoren, waardoor de eindstand 3 – 2 werd.

Woudenberg had het zich deze wedstrijd onnodig moeilijk gemaakt. Meer concentratie, meer nadenken, meer bewegen zijn duidelijk elementen die de komende wedstrijden er zullen moeten zijn om de wedstrijden naar de eigen hand te zetten.