CJVV 5 - Woudenberg 5

... (kopbal)
    ... (intikker)

30 november 2019 12:30

Vol goede moed ging het 5e elftal op bezoek naar hekkensluiter CJVV 5. De Amersfoortse ploeg had één punt minder en zag natuurlijk ook kansen. Zeker na de 2-3 overwinning van vorige week op een andere laagvlieger Candia ’66 2. Woudenberg 5 won die dag eveneens. Jonathan 3 werd getrakteerd op een 5-4 nederlaag.

Op het kunstgrasveld in Amersfoort kwamen de geel-zwarten niet goed voor de dag. CJVV 5 had het beter op de rit en kwam met wat geluk op een 1-0 voorsprong. Een bedoelde voorzet werd pardoes bij de tweede paal binnen gewerkt. Daarnaast kreeg de thuisploeg twee mogelijkheden die voorlangs gingen. Aan de andere kant kwamen de voorzetten niet aan. Een pass van de goed spelende Ronald van Ginkel bereikte Jelte Los, maar kon de bal niet perfect raken en werd de bal voor de lijn door de goalie gekeerd.

In een kluts kwam het lederen projectiel voor de voeten van Kevin van Nieuw Amerongen, maar zijn poging werd gepakt door de doelman. In de rust de tactiek besproken dat we voor de gelijkmaker moesten gaan en het daarna wel zou gaan lopen. Een vrije trap ging in de muur en waren er aan het begin van de tweede helft enkele mogelijkheden, maar geen doelpunten.

Halverwege de tweede helft kopte een speler van CJVV 5 de 2-0 binnen en was het geloof in een resultaat voor de Woudenbergers verdwenen. Daarna volgden voor de statistieken de 3-0 en de 4-0. Een slechte middag waarbij de ploeg zelf niet tot scoren kwam en CJVV 5 de weg omhoog wel weet in te zetten met de tweede overwinning op rij. Zaterdag 7 december gaat Woudenberg 5 er weer helemaal voor. Dan komt om 13:00 uur DEV Doorn 2 op bezoek op Sportpark ’De Grift’.