SVF 2 - Woudenberg 5

... (kopbal)

12 oktober 2019 12:30

A.J (Ruud) Kolsteeg

Na de 2-4 thuisnederlaag tegen Valleivogels 4, ging Woudenberg 5 op bezoek bij SVF 2. In Cothen was het de eerste helft gelijkopgaand. Op aangeven van Angelo Scherpenzeel zag Jeroen Koudijs zijn inzet naast het doel belanden. Op het gladde kunstgrasveld kreeg de thuisspelende ploeg enkele mogelijkheden, maar waren niet effectief of was het doelman Micha van der Mijl die kon tegenhouden.

In het tweede bedrijf was er een ingooi voor de Woudenbergers. Echter gaf de arbiter aan dat het voor de thuisspelende ploeg was. Hierdoor stond de geel-zwarte formatie niet goed en kon SVF 2 profiteren om de 1-0 binnen te werken. Tien minuten later gaf Kevin van Nieuw Amerongen vanaf de middenlijn voor op Angelo, die in één keer kon uithalen om de 1-1 tegen de touwen te schieten.

Daarna volgde het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Kevin weet vanaf de rechterkant van afstand uit te halen. Het lederen projectiel ging via de onderkant van de lat in de winkelhaak. De bal keerde daarna terug in het veld en keurde de scheidsrechter het doelpunt, en dus de 1-2, niet goed. Doordat de tussenstand op 1-1 bleef staan, gaf de thuisploeg in de slotfase wat gas en resulteerde dit in de 2-1 met een schot in de rechterhoek.

Bijna was William van den Berg dichtbij de nieuwe gelijkmaker. Zijn inzet werd van de lijn gehaald en in de counter schoot een tegenstander de bal in de linkerhoek binnen, 3-1. Vlak voor tijd werd een voorzet via Mike Toller in eigen doel gewerkt en was de 4-1 uitslag geflatteerd en had er dus meer ingezeten, als de 1-2 goedgekeurd zou worden.

Volgende week geen competitie, maar een wedstrijd in de volgende ronde van het bekertoernooi. Wederom een uitduel en gaat het 5e elftal op bezoek bij Candia ’66 3.