Woudenberg JO17-1 - Valleivogels B1

Woudenberg B1, 1e klasse E

13 november 2010 12:00

Kleef, R. van

Het affiche had nog mooier kunnen zijn afgelopen zaterdag, de voorwedstrijd van het eerste van Woudenberg tegen Valleivogels op het hoofdveld, Woudenberg B1 - Valleivogels B1. Maar helaas zijn er anderen binnen de vereniging die vinden dat ons eerste elftal niet de techniek beheerst om op een veld te spelen waarop al een wedstrijd is gevoetbald. Een hele simpele oplossing blijkt dan te zijn om het jeugdelftal (de B1) welke de meeste vrijwilligers levert binnen de jeugd (de volledige selectie namelijk) als scheidsrechter, leider, trainer, herfstkamp begeleider, vrijwilliger schoolvoetbal.......... te verplaatsen naar een ander veld. Toch wel sneu dat de privileges van een eerste (wat doen die eigenlijk binnen de jeugd) zover moeten gaan. Maar goed we hopen dat hierdoor ons eerste een fantastisch mooi jaar gaat draaien en in het jubileum jaar het kampioenschap gaat binnen halen.
    Onder het mom van het gras op het F-veld is net zo groen als op het B-veld gingen we de confrontatie aan tegen de Valleivogels. Afgesproken was om de wedstrijd fel te beginnen, dominerend op de helft van de tegenstander, vroeg vast zetten en de bal snel rond te laten gaan. Gezien de reactie in de groep hadden we er allemaal zin in om er een mooie wedstrijd van te maken. Het begin van de eerste helft liet voorzichtig zien dat we de betere waren en probeerden te voetballen maar gedurende de eerste helft ging het al te lage tempo nog verder achteruit. Het was zeker niet slecht omdat we toch regelmatig tot leuke aanvallen kwamen, met positie wisselingen, een schot op de paal van Steffan en een aantal mooie aanvallen uit het boekje waarin de achterlijn werd gehaald en een voorzet werd gegeven. Uit één van deze voorzetten was het Youri die als eerste het doel wist te vinden met een mooie kopbal en even later uit een corner was het Robin die ook met een kopbal de 2-0 op het scorebord (oh nee die is er niet op het F-veld) wist te brengen. Laten we de fraaie redding van Kevin in de eerste helft niet vergeten die in een 1 tegen 1 situatie belandde en heel knap bleef wachten op de aktie van de tegenstander. Deze werd daardoor zo nerveus dat Kevin met een snoekduik de bal voor zijn voeten weg kon graaien. Je zou zeggen een aardige eerste helft, dat klopt ook wel een klein beetje,  maar het tempo van onze jongens was veel te traag om het verschil te laten zien tussen Woudenberg B1 en Valleivogels B1. Dat moest dus in de tweede helft anders en dat werd het ook. Het tempo ging omhoog en binnen no time stonden we op een 5-0 voorsprong. Robin had er zin in vandaag en wist ook in de tweede helft nog twee keer het net te vinden. Na een mooie aktie van Steffan op het middenveld wist Rick de bal niet in eerste instantie af te ronden maar zorgde Robin voor de rebound. Na een fraaie aktie van Rick aan de linkerkant wist hij weer Robin te vinden die voor zijn derde goal tekende. Maar de laatste goal van Ibrahim was toch wel de fraaiste. Vanaf de rechterkant tegen de zijlijn aan zag Ibrahim de keeper van Valleivogels iets te ver voor zijn goal staan, je zag hem weifelen zou ik een voorzet geven of in één keer proberen. Het werd dus het laatste, met een berekende, zeer fraaie boog over 30 meter krulde hij de bal in de achterste kruising. Over die ene goal die Valleivogels daarna nog maakte wil ik het eigenlijk niet meer hebben. Al met al een mooie overwinning.