Weerzien JO19-1 met trainer Jan van Ginkel

9 november 2019 12:30

M. Cissé

Opstelling

Afgelopen seizoen trainde Jan van Ginkel nog de JO19-1. Deze wedstrijd coachte hij de tegenstander CJVV. Het was een leuk weerzien en er werd gezellig bijgepraat. Ook Edwin Voets (vorig jaar looptrainer bij 19-1) stond nu aan de zijde van de gasten.

Vooraf had de formatie van Yorick en Koen een heerlijk ontbijt genoten in café Moestas. De soep en broodjes smaakten heerlijk. Het was de opmaat voor een spannend duel, waarin de ploegen elkaar weinig kansen weggaven.  De beginfase was voor Woudenberg, spelend in de reserveshirts.
    Een paar maal kwam de aanval zonder resultaat ten einde, maar bleef het gevaarlijk voor de goal van CJVV.

In de achtste minuut leidde dit tot een penalty van scheidsrechter Cissé. Jarie scoorde na een een-twee met de keeper: 1-0.
    Door veel inzet en strijd lukte het CJVV om beter in de wedstrijd te komen. Er werden tot de rust echter geen doelpunten meer gemaakt.

Kort na het begin van het tweede bedrijf was Woudenberg nog niet helemaal wakker, want CJVV wist meteen te scoren (1-1).
    Al gauw werd er daarom besloten om te gaan wisselen. De druk op CJVV werd langzaam opgevoerd, maar er werd niet erg zuinig omgesprongen met het balbezit. CJVV zet de aanvoer naar de aanvallers goed dicht, zodat het lastig werd voor Woudenberg om het overwegend goede voetbal en veldspel vol te houden.

De laatste 10 minuten zou Woudenberg achterin met 3 verdedigers gaan spelen om het duel in het eigen voordeel te beslissen. Net op het moment dat de laatste wissel gebracht werd, kon Bas met een van zijn herkenbare weergaloze rushes de tegenstander zoek spelen en scoren.
    Het bleek ook de eindstand.

De wedstrijd werd uiteraard nog even nabesproken met Jan onder het genot van een heel koud drankje :-)