JO19-1 sterke middenmoter in strijd om behalen promotie poule

Hoofdklasse G

12 oktober 2019 12:15

Opstelling Woudenberg JO19-1

Uit bij Candia werkte de JO19-1 de zesde officiële uitwedstrijd op rij af. Er volgen nóg twee uitwedstrijden (1x beker, 1x competitie) voordat er eindelijk een officiele thuiswedstrijd op het programma staat. Dat is de wedstrijd tegen VVZA op 2 november. De laatste officiele thuiswedstrijd was op 31 augustus tegen FC De Bilt.

De eerste wedstrijden leverden 5 punten op. Tegen SO Soest werd gelijkgespeeld (1-1) en van Jonathan 19-2 werd in de midweekse ronde in de stromende regen gewonnen (2-4). De wedstrijd tegen Maarssen leek gewonnen te worden (op basis van de kansenverhouding had het bij rust 0-5 moeten staan), maar de wedstrijd duurde 5 minuten te lang. Bij een stand van 1-3 was het alleen nog tegenhouden; Maarssen profiteerde van fouten in de defensie en won daarmee een punt.

Dan de wedstrijd tegen Candia.
    Woudenberg startte met goed veldspel, de bal werd aanvankelijk goed verplaatst, maar gaandeweg bleek Candia gevaarlijk met de lange bal over de laatste linie. Dit leverde hachelijke momenten op, die echter niet werden benut. Geduld was het recept, evenals bedienen van goed bezette flanken. Maar helaas lukte dit niet en werd de bal te snel naar voren gespeeld en was de passing onnauwkeurig.

Hierdoor bleef het lang 0-0, totdat Jarie goed vrijliep en de bal op snelheid meenam richting de zestien. De tegenstander kon niet voorkomen dat hij vrij voor de goal kwam en maakte een overtreding. De toegekende strafschop werd door Jarie zelf benut.

In de pauze werden de fouten doorgenomen en de gehele tweede helft was Woudenberg de bovenliggende partij. Candia zakte terug in niveau en de geelzwarten bouwden de voorsprong uit naar 0-3 via een eigen goal en een kopbal van de vrijstaande Mart uit een hoekschop van Joost.

De scheidsrechter, die de wedstrijd totaal niet goed aanvoelde, floot onduidelijk bij overtredingen en was niet consequent. Een lichte overtreding van Mart werd door hem zwaar bestraft met geel en een penalty.

Na de 1-3 ging Woudenberg echter gewoon door, Candia liet enorme ruimte op het middenveld, zodat de 19-1 formatie eenvoudig de wedstrijd kon uitvoetballen. Dit resulteerde nog in de 1-4 door Jarie na een assist van Joost.