Eerste thuiswedstrijd levert 3 punten op

2 november 2019 12:30

Arjan Keijser

Opstelling

Al 8(!) officiele wedstrijden had de JO19-1 niet meer thuis gespeeld. Hoog tijd dus, dat die serie vandaag, halverwege de najaarscompetitie, tegen VVZA kon worden beeindigd.

De tegenstander kon beschikken over een sterk duo centraal achterin (junioren spelers uit het eerste elftal deden mee). Woudenberg startte niet met de sterkste opstelling, maar had wel Jarie weer terug in het team. Hij maakte vorige week zijn debuut in het eerste elftal.

Het begin was voor VVZA. Van achteruit werden veel lange ballen gegeven net achter de laatste linie, die door de snelle spitsen van VVZA werden gepromoveerd tot kans. Deze tactiek bleek in deze eerste helft zeer succesvol, Woudenberg moest het antwoord telkens schuldig blijven. De defensie stond telkens niet goed in combinatie met al dan niet druk zetten voorin en op het middenveld. De vele kansen leidden tot de 0-1 en de 0-2 na ruim een half uur spelen.  Het antwoord van de geelzwarte ploeg kwam kort voor rust: op aangeven van Matthijs kon Jarie de 1-2 aantekenen.

De tweede helft moest duidelijk anders en dat gebeurde ook. Aron de Vries werd gebracht voor Mart, Joost kwam erin voor Jeroen en Bas kwam er in voor Aron Veenendaal.
    Deze omzettingen wierpen meteen hun vruchten af. Woudenberg domineerde en VVZA kon minder vaak voor de goal opduiken. De defensie stond nu goed en kon de aanval opzetten. Met behendig spel creerde Woudenberg meer en meer kansen. Een kleine 10 minuten na rust pikte Gabriel de bal op en legde aan voor een schot. Deze belandde in de linkerbovenhoek, onhoudbaar voor de keeper: 2-2.
    Met nog ruim een half uur te spelen zette Woudenberg aan, met aanvallen over links en rechts.  VVZA werd teruggedrukt en kwam er niet vaak meer uit. Bas ontworstelde zich (zoals vaak) aan de tegenstander en schoot van buiten de 16 raak: 3-2.

Door het gemopper van de tegenstander op zichzelf maar vooral op scheidsrechter Keijser werd hun spel niet beter. Toch was het de scheidsrechter die het aflegde, door een blessure moest hij gewisseld worden. Na een klein oponthoud kon het spel worden vervolgd door scheidsrechter Kuiter.
    Gescoord werd er niet meer, zodat de eerste thuiswedstrijd ook drie punten opleverde.

Woudenberg blijft middenmoter en treft volgende week thuis het CJVV van trainer Jan van Ginkel. Hij was vorig seizoen nog de trainer van de JO19-1!