IJsselmeervogels B2 - Woudenberg JO17-1

20 november 2010 13:15

Vermeer, A.

IJsselmeervogels B2 - Woudenberg B1 1-3
    De 10e wedstrijd in de competitie bracht ons weer in Spakenburg. Ditmaal was de IJsselmeervogels B2 onze tegenstander. We hadden een drukke week achter de rug met twee trainingen en een door de weekse oefen wedstrijd. Er waren wat kleine spier blessures aanwezig in de groep en Manuel en Tim waren beide dusdanig geblesseerd dat ze helemaal (nog) niet mee konden doen. Gelukkig konden we na de wedstrijd van de C1 beschikken over Ricky en Jesper welke hard nodig bleken te zijn. Score tot nu toe: alle wedstrijden gewonnen maar we zouden het voetbal/positiespel graag wat beter willen zien.
    Afgelopen weken zag je hierin langzaam een verbetering komen. En in de wedstrijd tegen IJsselmeervogels was het eigenlijk best wel genieten van onze B1. De bal werd lekker rond gespeeld met een goede bal snelheid, er werd goed gekeken wanneer de bal naar voren ingespeeld kon worden, er werd goed aangesloten, er werden kansen gecreeerd en er werden doelpunten gemaakt. Lekker van die klassieke aanvallen, balletje rondspelen, buitenspeler in de loop aanspelen, achterlijntje halen, voorzetje geven en afronden. Helaas kwam er dan geen doelpunt uit maar het was wel leuk om te zien. Uiteindelijk was het Joey die vanuit een vrije trap de bal in ééns de goal inschoot waardoor we op een verdiende 0-1 kwamen. 10 Minuten later was het Robin die scoorde vanuit een 1 tegen 1 situatie met de keeper. Na de rust was het blijkbaar even wakker worden want voor we het wisten lag de 1-2 al in de goal. Gelukkig pakten we daarna ons spel van voor de rust weer op en was het weer Robin die na een vrije bal voor de tegenstander de bal zomaar in zijn voeten kreeg en beheerst de bal van afstand in de goal schoof. Bij deze 1-3 bleef het en de 10e overwinning  was een feit.

TeamGWGVPVTPM
    1 Woudenberg B1 10 10 0 0 30 30 - 9 0
    2 ASC Nieuwland B1 11 7 0 4 21 25 - 14 0
    3 DOVO B2 11 5 4 2 19 28 - 19 0
    4 Spakenburg B1 11 5 3 3 18 26 - 16 0

Nog twee finales voor de competitie (misschien 3) tegen DSO en DOVO en 1 (of twee) mooie wedstrijd a.s. zaterdag voor de beker thuis om 12.00 uur tegen de Bilt voordat we van een welverdiende rust kunnen gaan genieten.