Brederodes E1 - Woudenberg JO11-1

Woudenberg E1, 1e klasse 15

20 november 2010 11:30

Woudenberg op jacht naar de 1-3

Vandaag de eerste terugwedstrijd van de competitie tegen Brederodes uit Vianen.

De thuiswedstrijd was destijds gewonnen met 6-3, dus het is een tegenstander waar we van kunnen winnen als we ons niveau halen.

Thijs zit nog steeds in de lappenmand, maar gelukkig vervangt Daan hem prima.

Woudenberg begint de wedstrijd sterk en neemt gelijk het initiatief in de wedstrijd met goed samenspel.

Tot echt grote kansen leidt dit nog niet, want de verdedigers van Brederodes zijn groot en sterk.

Uit een spaarzame uitval valt de bal plotseling tussen een aantal Woudenbergse verdedigers precies voor de linker van de gevaarlijke spits. Onhoudbaar ramt hij de bal onderkant lat, 1-0 voor Brederodes.

Niks aan de hand nog, dit kan gebeuren. Niet veel later weet Brederodes een actie van Coen op de achterlijn te stoppen, maar het wegwerken is gelukkig voor Woudenberg dwars door het midden.

En daar staat nou net Jesse die met een droge schuiver de terechte 1-1 op het bord zet.

Vol vertrouwen gaat Woudenberg door waarbij er een paar minuten later een goede aanval wordt opgezet via verdediger Tom, die de bal op rechts diep meegeeft aan Joost, welke vervolgens de in spits opduikende Jesse uitstekend bedient, 1-2.

Woudenberg blijft het proberen, maar de eindpass is vaak net te onzuiver.

In de rust wordt aangegeven dat als we rustig blijven en elkaar goed en zuiver inspelen, in plaats van de bal soms lukraak naar voren te schieten, we hier zeker kunnen gaan winnen.

Er volgen nog wel enkele goede aanvallen in de tweede helft, maar de paal (Joost) en de paal en lat (Nick) staan telkens in de weg.

Omdat we de kansen niet afmaken volgt er toch weer een spannend slot van de wedstrijd.

Een tegendoelpunt in de laatste minuten is ons namelijk al vaker overkomen.

Maar al knokkend blijven we gelukkig dit keer wel overeind en winnen uiteindelijk verdiend de wedstrijd.

Volgende week de lastige uitwedstrijd tegen het hooggeklasseerde CDN, we gaan ervoor.