ASC Nieuwland B1 - Woudenberg JO17-1

Woudenberg B1, 1e klasse E

22 januari 2011 11:45

Fadili, E.H.

Woudenberg B1 dendert door met moeizame overwinning.

Woudenberg B1 is afgelopen zaterdag 22 januari weer begonnen aan de competitie. Na de winterperiode waarin alleen getraind werd konden we gelijk aan de bak tegen Nieuwland B1. Ondanks de riante voorsprong van Woudenberg blijft dit toch een concurrent voor de competitie omdat ze ook bovenin meedraaien. Toch wel wat spanning weer voor zo'n eerste wedstrijd die slecht begon in de voorbereiding. Veel zieken in de week vooraf (Dennis, Rick, Youri en Tim), 3 jongens die te laat kwamen voor het vertrek (Jur, Bob en David), Dennis die zijn voetbalschoenen was vergeten en Robin die zijn veter kapot trok voor de wedstrijd. Allemaal zaken die niet goed zijn wanneer je serieus een wedstrijd wil gaan voetballen. Gelukkig kwam alles weer op z'n pootjes terecht zodat we fris en fruitig aan de wedstrijd konden beginnen. Het begin van de wedstrijd zag er gelukkig nog aardig uit met redelijk veldspel, leuke combinaties en verzorgd voetbal. We hadden na 10 minuten al een voorsprong door goals van Robin Hanna en gastspeler Jelte Los. Maar toen was het ook gedaan met dit redelijke veldspel. Onze normaal gesproken zeer solide voetballende achterhoede bleek een offday te hebben waardoor van een opbouw van achteruit niet meer te spreken viel. Technisch en tactisch werden er veel fouten gemaakt maar gelukkig konden ze toch nog e.e.a. goed maken door gewoon keihard te werken. Er kon helaas niet worden voorkomen dat Nieuwland de stand terug bracht naar 1-2. Onze middenvelders en aanvallers hadden gelukkig wel de vorm te pakken en wisten in de schaarse aanvallen toch maximaal te scoren. Na goed doorgaan van Robin wist Steffan nog voor rust de stand op 1-3 te brengen. In de rust werd geprobeerd de orde wat te herstellen in de achterhoede en werd Jelte na een goede eerste helft vervangen door Youri. Helaas werd het spel de tweede helft niet beter en kwam het gedurfd aanvallend spelend Nieuwland terug naar 3-3. Jur werd ingebracht voor Manuel en Tim werd ingebracht voor Rick die de hele week ziek was geweest. Het zou toch niet gaan gebeuren dat we in de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar onze eerste punten in deze competitie gaan verliezen. Gelukkig niet, het was weer Steffan die een bal aannam op de 16 meter en deze met een droge knal (met links) in de hoek schoot en de 3-4 als eindstand noteerde. Toch nog even extra vermelden dat Bob, Steffan en Robin een zeer goede wedstrijd hebben laten zien. Eind goed al goed zullen we dus maar zeggen.