Merino's de 6 - Woudenberg 8

3903LA
    VEENENDAAL
    tel. 0318-510684

Woudenberg 8 kon tegen De Merino’s 6 over veertien spelers beschikken. Bas nam de honneurs op het doel waar van Glenn. Daarnaast konden Bram, Tom van Eijk, Charley Eweg en Jeroen Koudijs meedoen. In de beginfase raakte de doelman van de tegenstander geblesseerd. Nadat het spel weer werd hervat was er in de verdediging van Woudenberg balverlies, waardoor de aanvaller kon profiteren en de 1-0 maakte.

Woudenberg 8 herstelde zich snel en wist in korte tijd de achterstand in een 1-2 voorsprong te zetten. Een goede voorzet van Collin stelde Marijn in staat om uit te halen en de keeper te passeren, 1-1. Een schot van afstand van Niels werd bij de tweede paal binnen gewerkt, 1-2.

Zelfs de 1-3 werd gemaakt, maar zag de scheidsrechter een overtreding op de doelman. Gezien de opgelopen blessure vroegtijdig in het duel, werd de goalie van De Merino’s 6 vervangen door een veldspeler op doel. Uit een vrije trap kwam de thuisploeg op gelijke hoogte, 2-2.

De blauw-witten zagen een merkwaardige actie van Jip voor de doellijn, waardoor een tegendoelpunt werd voorkomen. Aan de andere kant zag Tom zijn volley naast het doel gaan. Een één tegen één situatie van de aanvaller en doelman Bas werd met de voeten uitstekend gekeerd door Bas. Niet veel later eenzelfde moment, waarbij er wel een treffer viel, 3-2.

In de tweede helft wilde Woudenberg 8 de achterstand wegwerken. Dat begon ook met aanvallende intenties. Echter was de scheidsrechter bepalend voor het vervolg. In eerste instantie had Collin een opmerking op zijn leiding en kreeg daarvoor een gele prent. Een tweede reactie van Collin deed de scheidsrechter de rode kaart te geven. Met tien man werd het grote gedeelte van deze helft verder gespeeld.

Daarin kwam de thuisploeg eerst op een 4-2 voorsprong. Aan de rechterkant nam de aanvaller de bal mee om in de korte hoek binnen te schieten. Vervolgens bleef het spelbeeld gelijk met Woudenberg in de aanval en De Merino’s al verdedigend de voorsprong te behouden. Echte doelpogingen vielen er voor de geel-zwarte formatie niet te noteren. Zaterdag 12 maart speelt Woudenberg 8 wederom een uitduel bij De Merino’s. Dan tegen het achtste elftal, de puntloze rode lantaarndrager in de competitie.