Woudenberg 1 - Montfoort S.V.'19 1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Op eigen veld heeft Woudenberg een 2-2 gelijkspel behaald tegen Montfoort SV’19. Bij afwezigheid van Tom de Greef wist Joost de Vries de aanval met Jarie van Egdom en Joey Kooij te completeren. Op het middenveld stonden de gebroeders Daan en Tim Banning met aan de rechterzijde Rick Staal.

In de verdediging vormden Nick de Greef en Marcel de Groot het centrale duo en waren de backs Alec Stalman en Niels van Veenendaal. Miguel Makonga nam de honneurs op doel waar. Voorafgaand aan speelronde twintig zijn de verschillen in de onderste regionen klein. Zes ploegen zijn verwikkeld in een strijd om directe degradatie of de nacompetitie te ontlopen.

Tijdens de openingsfase tussen Woudenberg en Montfoort SV’19 viel er genoeg te beleven. Na anderhalve minuut zag de scheidsrechter een handsbal in het strafschopgebied van Woudenberg. De toegekende strafschop werd in de linkerhoek raak geschoten door de bezoekende ploeg, 0-1.

Vijf minuten later was de geel-zwarte formatie in de aanval. Een goede actie aan de linkerkant van Daan Banning werd gepromoveerd tot doelpunt met een schot in de verre hoek, 1-1. Dit hielp de thuisploeg om niet veel later weer voor het doel van de tegenstander te verschijnen. Een voorzet van Jarie van Egdom op de vrijstaande Daan Banning werd te hard geschoten en ging over. Dat was een kans om de vlotte achterstand om te zetten in een voorsprong.

Na een kwartier speeltijd kwam Montfoort SV’19 met een volley op een 1-2 tussenstand. Nick de Greef zag zijn kopbal in de handen van de doelman gaan. Vlak voor het rustsignaal ontvingen Joey Kooij en Rick Staal een gele prent.

In de tweede helft kreeg Woudenberg de mogelijkheden om tot een gelijkmaker te komen. De allereerste kans van Jarie van Egdom ging over. Een vrije trap van Rick Staal bracht Joey Kooij met een volley tot een nieuwe kans. Aan de andere kant van het veld counterde Montfoort SV’19. Eerst bracht Miguel Makonga redding en vervolgens keerde een verdediger een schot tot corner. Uit de hoekschop werd de lat geraakt.

Twintig minuten voor tijd kreeg Rick Staal de bal ingespeeld door Joost de Vries. De doelman kwam zijn doel uit en wist de poging van Rick Staal te keren. Alec Stalman maakte het de goalie lastig met een schot en ook Joost de Vries zag zijn inzet in de handen van de doelman gaan. Toch viel in de 85e minuut de 2-2 gelijkmaker. Een voorzet van Rick Staal werd door Joey Kooij binnen gekopt.

Met het behaalde punt heeft Woudenberg nu twee punten meer dan hekkensluiter SVL. Almkerk won met 3-1 van een andere concurrent FC Breukelen. GRC-14 verloor met 3-1 bij HSV De Zuidvogels. Woudenberg gaat zaterdag 7 mei op bezoek bij LRC. De aftrap in Leerdam is 14:30 uur.