Jonathan E2 - Woudenberg JO11-2

26 maart 2011 8:45

Uitstekend

Woudenberg E2 ten onder in spannende wedstrijd

Thuis tegen Jonathan vorige week wonnen we na een goede wedstrijd met 5-2. Vandaag de uitwedstrijd tegen hetzelfde Jonathan. Dat nu de eigen doelman weer op het doel had. Een goed keepertje had de coach van Jonathan ons al verzekerd. Dat dat zo was ondervond Woudenberg E2.

Jonathan heeft 15 E-pupillenteams. Logisch dat er dan in hun E2 goede voetballers lopen. Dat hadden we vorige week al gemerkt. Vandaag wil Jonathan revanche. Woudenberg is gewaarschuwd. Het begin van de wedstrijd is voor Woudenberg. Na enkele minuten knalt Daan de bal onhoudbaar voor de keerper bovenop de lat. Niet veel later een zelfde situatie aan de andere kant. Maar nu gaat de bal er wel in. En dat blijkt typerend te zijn voor de wedstrijd. Bij Woudenberg is het vaak net niet. Iets te laat in de duels. Passes die net niet aankomen. Daarnaast zet Jonathan onze verdedigers snel onder druk. Daardoor kunnen we niet lekker opbouwen en kunnen we ook ons favoriete combinatievoetbal niet goed spelen. Het wordt een echte strijd. Niet goed voetbal maar wel spannend. Hotseknotsbegonia. In de tweede helft een wat beter Woudenberg. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Het is spannend. Jonathan komt om voorsprong. 2-0, 2-1, 3-1, 3-2, 4-2 en 4-3. De 3-2 van Stefan is een beauty. Het lukt ons niet om de gelijkmaker te scoren. Een goede keeper van Jonathan voorkomt dat. Scoren vanaf de achterlijn is vrijwel onmogelijk. Terugleggen op een medespeler is dan beter. Ook hier laten we het misschien liggen. Tot slot een compliment voor de scheidsrechter. Een jaar of dertien, speler van Jonathan C1. Hij fluit een uitstekende wedstrijd. Onpartijdig en foutloos. Volgende week naar de Bilt. En dan gaan we weer voor een driepunter!