Vriendenschaar MC1 - Woudenberg MO15-1

Emily 1x

Nicole 1 x

Prima teamprestatie MC1

Met een uitgedund team naar Culemborg zou een moeilijke opgave kunnen worden, we misten een aantal speelsters om uiteenlopende redenen.

Ester Tolsma ging ondanks haar rugklachten toch mee maar gaf aan waarschijnlijk niet te kunnen spelen.

Met een wat aangepaste opstelling zouden we een goede tegenstander het lastig moeten maken, in de vorige poule werd er met 5-2 verloren en hadden we dus wat goed te maken.

Gelukkig was het droog geworden en konden we op het kunstgras aan de bak.

In een gelijkopgaande strijd wist Woudenberg een aantal keren het voortouw te nemen en dat resulteerde in de 19e minuut in een voorsprong na een prima doelpunt van Nicole. Het 2e doelpunt zat ook in de lucht maar na een hoge bal van Vriendenschaar op het doel belande de bal via de paal voor de voeten van een tegenstandster die de bal makkelijk kon inschuiven.

We hadden in de gaten dat we vandaag zeker niet kansloos waren en met die instelling moest het wel goed komen.

In de 2e helft werd er door Woudenberg hard gewerkt en liepen de combinaties steeds beter. De verdediging zat goed dicht en de gaten werden goed door Maartje, Romy, Jamie en Chantal dichtgelopen. De gevaarlijkste speelster van Vriendenschaar werd daarmee voor een groot deel onschadelijk gemaakt.

Ramona liet zien dat ze ondanks een heel korte nachtrust  het doel altijd weet te vinden. Met 3 schitterende treffers had ze een groot aandeel in de overwinning. Ook Esther Tolsma droeg haar steentje bij, ondanks haar rugpijn speelde ze nog een goede halve wedstrijd.

Al met al een uitstekende teamprestatie van de Woudenberg MC1.

Verslag: Gerard van Hal