Odijk 2 - Woudenberg 5

3984NC
    ODIJK
    tel. 030-6564038

De maand november stond voor Woudenberg 5 in het teken van wedstrijden tegen de eveneens hoog geklasseerde teams uit de competitie. Als koploper na zes wedstrijden zakte de ploeg terug naar de huidige vijfde plaats. Tijdens de nederlagen tegen DOVO 5 (0-2) en CDW 5 (5-0) kwam de ploeg niet tot een treffer.

Tegen de huidige lijstaanvoerder Odijk 2 ging het de eerste helft gelijk op. De thuisploeg stuitte tot twee keer toe op doelman Micha. Allereerst een redding met de voet en daarna kon de goalie een schot in de rechterhoek keren.

Aan de andere kant kwam Woudenberg 5 er gevaarlijk uit. Lennard zag zijn schot naast de verkeerde kant van de paal gaan. Lars gaf voor, maar kon William niet bereiken. In de tweede gedeelte van de eerste helft schoot Odijk 2 de 1-0 binnen.

Het weerhield de geel-zwarte Woudenbergse formatie er niet van om een nieuwe aanval op te zetten. Lars werd diep gestuurd, was eerder bij de bal dan zijn tegenstander, maar zag zijn schot voorlangs gaan.

Tot vlak voor het rustsignaal kon Woudenberg 5 wat terug doen. Een schot van afstand van Jelte was een lastige opgave voor de doelman, die de bal los liet. Lennard kon daarna de rebound binnen schieten en voor de 1-1 gelijkmaker aantekenen.

Een uiterst gedreven Woudenberg 5 begon uitstekend aan de tweede helft. Het was lange tijd te vinden op de helft van de tegenstander. Dat zorgde ook voor enkele mogelijkheden. Een goede actie van Lennard werd in eerste instantie gekeerd door de doelman, maar een doorgelopen Joris kon van dichtbij de 1-2 voorsprong op het scorebord zetten.

Niet veel later bracht Ronald met een perfect geplaatst schot in de rechterhoek de stand op 1-3. De keeper had het nakijken. Gaat Woudenberg 5 de koploper de tweede nederlaag aanbrengen? Het lukte tot nu toe alleen CDW 5 (uitslag 4-2). Vanaf de middellijn werd Ronald diep gestuurd en zou alleen op de keeper af kunnen gaan om de stand op 1-4 te zetten. Zonder een vlagsignaal van de grensrechter, floot de scheidsrechter echter zelf af en werd de route richting het doel gestaakt.

Odijk 2 ging voor de laatste kans en bepaalde het spelbeeld in de slotfase. Een vrije trap werd in de hoek tot doelpunt gepromoveerd, 2-3. Door de aansluitingstreffer was er nieuwe energie om er toch nog een punt uit te slepen. Er kwamen meerdere kansen, maar deze gingen allemaal (net) naast.

Woudenberg 5 kreeg het moeilijk en zag uiteindelijk ook de gelijkmaker tegen de touwen aangeschoten worden. Een pass vanaf de rechterkant werd bij de tweede paal eerst de bal nog voor de lijn door de tegenstander stil gelegd, maar gaf toch het laatste zetje om voor de 3-3 te zorgen.

Voorafgaand aan deze ontmoeting was een punt uiteraard welkom, maar na een 1-3 voorsprong te hebben gehad zat er dus meer in. Ondanks het gelijkspel was Odijk 2 niet tevreden en staat de ploeg samen met Roda ’46 2 gedeeld aan kop met negentien punten. Woudenberg 5 zal zaterdag 3 december op eigen veld om 13:00 uur aantreden tegen Valleivogels 5.