HDS E2 - Woudenberg JO11-2

Woudenberg E2 (voorjaar), 2e klasse 49

12 maart 2011 11:00

Woudenberg E2 doet zichzelf tekort

Voor de derde keer dit seizoen heet de tegenstander HDS E2. De twee vorige thuiswedstrijden zijn ruime overwinningen. Vandaag uit naar Leersum. Ondanks een veldoverwicht van de geel-zwarten moeten we vandaag genoegen nemen met een puntendeling; 1-1.

Niels Vermeulen ontbreekt vandaag. En dat betekent dat we allemaal een stapje extra moeten doen. En dat doen de jongens. Direct vanaf de aftrap zoekt Woudenberg het doel van de tegenstander. Dat leidt tot veel kansen. Maar de afronding is niet altijd even zuiver. Veel schoten op het doel gaan door het midden. Daarnaast heeft HDS een uitstekende keepster. Bijna alle ballen bokst ze uit haar doel. Toch lukt het Luuk de Kruif één keer het net te vinden. Lang kunnen we niet genieten van de voorsprong, want uit één van de spaarzame tegenaanvallen scoort HDS de gelijkmaker. Woudenberg gaat opnieuw op zoek naar een voorsprong, maar wat we ook proberen het lukt niet om de HDS-keepster te verschalken. Of we vergeten op het laatste moment over te spelen, of de precisie in de afronding ontbreekt. En als wij masaal in de aanval zijn, loert HDS natuurlijk op dat ene kansje. Achterin staan Charley en Daan gelukkig hun mannetje. En Jordy keept een uitstekende wedstrijd. Wat we ook proberen,  meer dan een gelijk spelletje zit er niet in vandaag. De inzet is top en het voetbal is goed. Met een goed gevoel en met acht frikandellen keren we terug naar Woudenberg.