Saestum D3 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:         Saestum D3 - Woudenberg D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        4 - 1

Zaterdag 19 maart uit tegen Saestum. Deze competitie waren we dit team nog niet tegengekomen. In de competitie draaide Saestum aanvankelijk niet goed, maar de meest recente uitslagen lieten zien dat het echt geen makkie zou worden, zoals een aantal van ons kennelijk wel in gedachten hadden.  Tel daarbij op dat er op vrijdagavond ook nog een schoolfeest was geweest waar een aantal toch wel erg laat van thuis waren gekomen. Allemaal bij elkaar geen goede condities voor een eenvoudige Woudenbergse wedstrijd.

Micha, Rick, Jesse een Perry begonnen op de bank, op doel Bas, achterin Thijs, Jarrett, Marco, en Cas. Middenveld bestaande uit Aaron, Jeroen en David. De voorspelers waren Bart, Jordy en Sam.

In het begin van de wedstrijd werd door beide teams gezocht naar mogelijkheden. Heel veel gebeurde er eigenlijk nog niet, het spel golfde wat heen en weer zonder dat dit over en weer mogelijkheden opleverde. Wel was al te zien dat Saestum attenter voetbalde. De Woudenbergse spelers waren steeds net iets te laat bij de bal, omdat men pas ging lopen als de bal in de buurt kwam. Saestum begon dus duidelijk het initiatief meer naar zich toe te trekken. Halverwege de eerste helft leverde dat een stevige kans op voor Saestum. De bal werd via het midden doorgetikt en kon uiteindelijk via een Woudenbergse verdediger tot corner verwerkt worden. Dit dode spelmoment leverde vervolgens direct een doelpunt op; de bal werd goed voorgetrokken vanuit de corner en vervolgens strak afgemaakt. Woudenberg kwam er duidelijk niet aan te pas in die fase. Saestum wist steeds een man meer situatie te creëren, zonder dat de Woudenbergse voorhoede in de gaten had dat er mee terug geschoven moest worden en dus veel meer zonder bal moest worden gewerkt. In deze fase was er nog wel een mogelijkheid voor Rick, maar zijn bal ging naast het doel. Kort daarop was het weer Saestum dat nadrukkelijk aanwezig was en met een voor Bas onhoudbaar schot verdween de bal in het doel; 2 – 0. In de 27e minuut was het alweer Saestum dat het Bas moeilijk maakte. Hij kreeg het schot niet goed onder controle, waardoor er weer een corner voor Saestum te nemen was. Ook nu weer wist Saestum hier alle voordeel uit te trekken; 3 – 0. Op slag van rust was het dan toch Woudenberg dat nog een tegenzet wist te doen. Op links brak David door. Hij gaf een pass naar Jordy die in het centrum door veel tegenstanders werd omringd. Maar hij wist zich vrij te spelen en de keeper te passeren; 3 – 1.

De tweede helft zou een veel attenter en agressiever Woudenberg moeten laten zien. Maar het leek er vandaag gewoon niet in te zitten. Saestum had de wedstrijd goed onder controle. Hoewel Woudenberg in de 38e minuut bij een aanval via Sam, Jordy en Aaron de bal bij Rick wist te brengen. Hij moest zich eerst weer ontworstelen aan een kluwen tegenstanders en zag vervolgens zijn schot net naast gaan. Daarna was het eigenlijk Saestum dat een nadrukkelijk stempel op de wedstrijd drukte. Woudenberg liep achter de feiten aan, maar Saestum wist vervolgens geen echt gevaarlijke situaties te creëren. Tot in de 53e minuut een lastige bal niet in één keer door Bas kon worden verwerkt. De terugstuiterende bal kon vervolgens door Saestum worden ingetikt; 4 – 1. Een kansje deed zich tegen het eind van de tweede helft nog voor voor Perry, maar zijn hoge bal werd door de keeper gepakt. In de allerlaatste minuut werd nog een doelpunt van Saestum wegens buitenspel afgekeurd.

We hebben de wedstrijd eigenlijk niet in handen kunnen hebben, liepen achter de feiten aan en waren onvoldoende attent en gedreven om te winnen. Gelukkig kunnen we komende zaterdag, de 26e, direct weer revanche nemen, want dan komt Saestum in Woudenberg op bezoek. Dan moet iedereen wel scherp zijn om niet nog een keer tegen een nederlaag op te moeten lopen.