Woudenberg JO17-1 - CJVV B1

Woudenberg B1, 1e klasse E

26 maart 2011 12:00

Gijtenbeek, M.

Woudenberg B1 nu al kampioen.
    Tja, zo zit je op vrijdag te rekenen wanneer je eventueel kampioen zou kunnen worden en dan blijkt op zaterdag morgen 12.00 uur in een keer alles anders te lopen. Voor de wedstrijd tegen CJVV kwam de trainer van CJVV met de opmerking dat DSO uit de competitie was gehaald. Dat betekende dat onze concurrenten de punten tegen DSO behaald weer kwijt waren. Wij hadden nog niet tegen DSO gevoetbald en daarom bleek bij winst tegen CJVV dat het kampioenschap al binnen was. De jongens die in het veld stonden de eerste helft wisten hier nog niets van. We speelden in een iets andere opstelling door de blessure van Kevin (Dennis nu op de goal) en David als wissel omdat hij nog met de A1 mee moest doen. We begonnen eigenlijk zoals we de laatste weken al voetbalden, moeizaam samenspel, licht overwicht en trage omschakeling met uiteindelijk een 0-0 ruststand tot gevolg. In de rust toch maar aangehaald dat bij winst het kampioenschap binnen zou zijn en dat maakte dan toch wel het e.e.a. los. Een totaal andere B1 na de rust waar in één keer blijkbaar iedereen weer kon voetballen, waar in één keer wel druk gezet kon worden op de bal, waar in één keer wel een snelle omschakeling mogelijk was. Er stond dus weer een team (net als tegen DOVO) waarbij iedereen weer volledige inzet toonde en waarvan we gelukkig al zo veel hadden kunnen genieten. Dit resulteerde direct na rust voor de 1-0 (Tim) voorsprong en toen ging het allemaal heel snel. Door doelpunten van Rick, Bob, Ricky en Robin (2x) was de tweede helft veel mooier om naar te kijken en werd met leuk voetbal en grote inzet uiteindelijk een 6-1 overwinning op de borden gezet en daarmee het kampioenschap in de 1e klasse KNVB. Een prachtig resultaat van een talentvolle groep jongens.

Ondanks dat tijdens de wedstrijd pas duidelijk werd dat de B1 kampioen kon worden had de vereniging de bloemen en champagne op tijd binnen kunnen krijgen en volgde er een leuke huldiging. Erg leuk was dat ons eerste het veld op kwam om iedereen te feliciteren en dat we een ere rondje mochten lopen voor de derby tegen Scherpenzeel die uiteindelijk ook nog met 7-0 werd gewonnen. Helaas was niet iedereen aanwezig na de wedstrijd om het kampioenschap te vieren en daarom hopen we komende zaterdag na de thuiswedstrijd dit nog eens dunnetjes over te doen zodat we de teamprestatie ook als volledig team kunnen vieren. We willen iedereen bedanken voor de leuke en vooral spontane huldiging en hopen dat nu het eerste kampioenschap van dit seizoen over de dam is er nog vele zullen volgen binnen de v.v. Woudenberg.