Bilt De E3 - Woudenberg JO11-2

Woudenberg E2 (voorjaar), 2e klasse 49

2 april 2011 10:45

E2 trekt aan langste eind in knotsgekke slotfase

We lopen langs het hoofdveld van de Bilt. Dant door een houten hekje,  een stukje moeras en vervolgens weer een door hekje. Daar ligt een voetbalveld omheind met kippengaas tot kniehoogte.  Bij het zien van het veld schieten bij Henry Theunissen, vader van Bram en hovenier uit Scherpenzeel de tranen in de ogen. Een knollenveld met hier en daar een sprietje gras. Bij elke beweging van de bal is het afwachten welke kant deze ophobbelt. Op deze troosteloze vlakte moet Woudenberg E2 vandaag de strijd aanbinden tegen hekkensluiter De Bilt.

De jongens van de Bilt putten moed uit eerdere ontmoetingen met Woudenberg. Zo wordt het op sportpark De Grift een paar maand geleden 4-4. De Bilt, met die ene punt treurig onderaan, gaat ervoor vandaag. Maar Woudenberg is beter. Groter, sterker, sneller en behendiger. Toch wordt er niet goed gevoetbald. Niet alleen door het veld, maar ook doordat de instelling niet bij iedereen goed is. De overtuiging ontbreekt en de Bilt komt een paar keer gevaarlijk voor ons doel. In de rust worden de jongens nog eens gewezen op hun taken. Snel druk zetten en duels winnen. Het kwartje lijkt te vallen. De E2 draait de duimschroeven aan en het wachten is op een Woudenbergse treffer. Keeper Jordy weet één van de spaarzame counters van de Bilt op schitterende wijze af te stoppen. Een waarschuwing! Maar die wordt in de wind geslagen. Even later is het wel raak. De thuisploeg komt op 1-0. De Bilt ruikt bloed en Woudenberg laat de koppies hangen. De 2-0 is dan ook verdiend. De wedstrijd lijkt verloren. Verdediger Charley Eweg denkt hier anders over. Met drie fantastische afstandschoten binnen vijf minuten buigt hij de achterstand om in een 2-3 voorsprong. Zijn eerste doelpunten voor de E2 dit seizoen. En dan gelijk een schitterende hattrick! Vreugde bij Woudenberg en verdriet bij de Bilt, zware teleurstelling bij hun trainer. Het slotakkoord is voor Loek die na een fraaie aanval de 2-4 eindstand op het scorebord schiet. Drie punten na een knotsgekke wedstrijd. Volgende week tegen koploper DOSC zullen de geel-zwarten echter uit een ander vaatje moeten tappen om een goed resultaat te behalen.